Autobusy elektryczne przyjazne dla środowiska

Autobusy elektryczne przyjazne dla środowiska

Badania przeprowadzone w USA przez członków organizacji Union of Concerned Scientists (UCS) wykazały, że autobusy elektryczne są o wiele bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska niż tradycyjny pojazd z silnikiem na olej napędowy – informuje firma RAFAKO.

Autobusy elektryczne przyjazne dla środowiska i wydajne

Wspomniane badania potwierdziły, że elektryczne autobusy produkują o połowę mniej zanieczyszczeń, niż ich tradycyjni odpowiednicy. Dodatkowo, pozytywny efekt jest tym większy, im więcej do baterii autobusu trafia energii ze źródeł odnawialnych.

Ocenia się, że typowy autobus z silnikim wysokoprężnym, aby zredukować swoją emisję do poziomu pojazdu na prąd, musiałby spalać co najwyżej 17 litrów oleju napędowego na 100 km (w powszechnym w USA systemie musiałby przejeżdżać na jednym galonie paliwa co najmniej 12 mil). Tymczasem dzisiejsze amerykańskie autobusy z napędem dieslowskim palą typowo 50 litrów na 100 km. Konieczna byłaby więc co najmniej trzykrotna redukcja zużycia paliwa.

Używanie elektrycznych autobusów ma pozytywne efekty także w aglomeracjach „brudnych”, w których używa się dużo paliw kopalnych, w tym węgla. Elektryfikacja komunikacji zbiorowej przekłada się bowiem na generalne zmniejszenie ilości zanieczyszczeń w powietrzu, a więc i poprawę sytuacji. Ten obszar wydaje się być wyjątkowo ważny w Polsce, gdzie poziom zanieczyszczeń powietrza pozostawia wiele do życzenia – zauważa RAFAKO.

Pierwszy autobus z baterią w podwoziu

Elektryczne autobusy nadal jednak stanowią niewielki odsetek pojazdów używanych w polskim transporcie zbiorowym. Pomóc w zmianie tego stanu rzeczy może m.in. projekt e-busa, który zaprezentowała firma RAFAKO. Pojazd odbywa pierwsze jazdy testowe i niebawem po polskich ulicach może zacząć jeździć pierwszy zeroemisyjny autobus z baterią w podwoziu, a nie na dachu.

Na podstawie informacji nadesłanej przez RAFAKO

fot. RAFAKO

partner merytoryczny