Z biogazu na elektryczność

Z biogazu na elektryczność

Kolejne szwedzkie miasto elektryfikuje flotę transportu publicznego przy pomocy autobusów z polskiej fabryki – poinformowała firma Volvo Polska, dodając, że w grę wchodzi przejście z biogazu na elektryczność.

Transport publiczny w Västerås – z biogazu na elektryczność

Svealandstrafiken – operator transportu publicznego w szwedzkim mieście Västerås, podjął decyzję o zelektryfikowaniu swojej floty autobusów miejskich. Spółka zamówiła 10 elektrycznych, przegubowych autobusów Volvo 7900 Electric Articulated, z opcją zakupu kolejnych siedmiu. Wszystkie zostaną wyprodukowane i dostarczone z wrocławskiej fabryki Volvo. Pierwszy z nowych autobusów zacznie wozić mieszkańców Västerås pod koniec lata 2021 r.

Przy okazji producent autobusów podkreśla, że w ciągu ostatniego roku szwedzkie miasta Göteborg, Malmö i Jönköping, a także norweskie Bodö, Drammen i Ålesund oraz duńskie Århus zdecydowały, by we współpracy z Volvo Buses wprowadzić do transportu publicznego autobusy elektryczne i zamówiły ich we wrocławskiej fabryce ponad 320. Teraz do tego grona dołącza miejscowość Västerås. Lokalny operator – spółka Svealandstrafiken – podjął decyzję o przyśpieszeniu działań zmierzających do elektryfikacji taboru autobusów miejskich.

Umowa zawarta z Volvo Buses może być postrzegana jako początek zmian w zakresie paliwa stosowanego w naszych autobusach miejskich – z biogazu przechodzimy na elektryczność – powiedział Peter Liss, prezes Svealandstrafiken.

Z biogazu na elektryczność, czyli nowe możliwości kształtowania tras

Przejście z biogazu na elektryczność, czyli na napędzane elektrycznie, ciche i bezemisyjne autobusy stwarza nowe możliwości w zakresie kształtowania tras, wpływa też korzystnie na środowisko miejskie – podkreśla Volvo i dodaje, że brak spalin i zakłócającego spokój hałasu spowodują, że przystanki autobusowe będą mogły być zlokalizowane tam, gdzie dotąd było to niemożliwe, np. wewnątrz budynków, przy szpitalach i w centrach handlowych.

Fakt, że Svealandstrafiken oraz wiele innych szwedzkich i europejskich operatorów wybrało nasze zelektryfikowane autobusy miejskie, to dowód zaufania do naszych produktów i naszego doświadczenia w zakresie elektryfikacji transportu publicznego. Wspólnie dążymy do poprawy jakości życia w miastach i zmniejszenia wpływu na klimat i środowisko – powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Z biogazu na elektryczność by zmiejszyć uciążliwości

Niski poziom hałasu i brak wibracji silnika sprawiają, że podróż autobusem jest przyjemniejsza dla pasażerów, mniej uciążliwa dla osób mieszkających przy trasie autobusu czy przy przystankach, jest też łatwiejsza i mniej męcząca dla kierowcy – podkreśla producent autobusów. – Wprowadzanie autobusów elektrycznych skutkuje wyraźną poprawą warunków pracy naszych kierowców – potwierdza Geert Schaap, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i innowacji w Svealandstrafiken.

Zamówienie z Västerås obejmuje autobusy przegubowe Volvo 7900 Electric Articulated, mogące pomieścić do 120 pasażerów. Wszystkie zostaną wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Pierwszy pojawi się na ulicach Västerås za około rok, a kolejne – sukcesywnie – do lipca 2022 r. Będą kursowały w centralnej części miasta i będą w stanie przejechać ok. 200 km pomiędzy ładowaniem baterii w zajezdniach.

Svealandstrafiken otrzymała grant unijny z CEF (Connecting Europe Facility), by pokryć część kosztów związanych z przejściem z biogazu na elektryczność w obszarze komunikacji autobusowej.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Volvo Polska

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner merytoryczny

reklama