W Gdańsku testowany jest autobus elektryczny

Urząd Miejski w Gdańsku (UM) poinformował, że w dniach 8-12 czerwca br. w Gdańsku testowany jest autobus elektryczny marki Pilea 10E.

Testowany jest autobus elektryczny, bo Gdańsk śledzi trendy na rynku

Ratusz podkreślił, że Gdańsk śledzi trendy na rynku pojazdów zeroemisyjnych, testuje i wprowadza pojazdy proekologiczne do swojej floty autobusowej. W ubiegłym roku dołączyły do niej trzy autobusy typu mini, marki Karsan Jest Electric. Natomiast jesienią dołączą kolejne pojazdy elektryczne.

– We wrześniu gdańską flotę zasili 18 autobusów elektrycznych – 10 standardowych i osiem przegubowych. Ponadto, jesteśmy w trakcie procedowania przetargu na najem 10 autobusów wodorowych. Ale to nie koniec naszych ambicji i naszych zakupów. Rozglądamy się za kolejnymi możliwościami i chcemy testować wiele możliwości, które oferują producenci. Jutro rozpoczynamy kilkudniowe testy autobusu polskiej produkcji. Testy będą trwały do 12 czerwca – powiedział w minioną środę Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.

– W Gdańsku zdecydowaliśmy się na model ładowania autobusów w taki sposób, żeby wszystkie autobusy elektryczne, które będą dołączały do naszej komunikacji miejskiej były ładowane tanim prądem, w niższej taryfie, w godzinach nocnych. Nie budujemy infrastruktury w mieście, ale tylko na terenie naszej zajezdni autobusowej. Taka infrastruktura w tej chwili powstaje. Będzie to 18 wysokowydajnych ładowarek. Co istotne, otrzymaliśmy właśnie dofinansowanie na budowę tej stacji, w wysokości 3,4 mln zł z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – dodał Piotr Borawski.

– Śledzimy trendy na rynku elektromobilności i testujemy kolejne pojazdy. Prace nad nowymi technologiami i rozwiązaniami bardzo szybko postępują, a my chcemy naszą zeroemisyjną flotę budować w oparciu o jak najbardziej optymalne dla naszych potrzeb e-autobusy miejskie – zaznaczył Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów.

Testowany autobus Pilea 10E, to pojazd elektryczny, typu midi

– Bardzo cieszymy się, że możemy w tym pięknym mieście pokazać nasz autobus. Jest on w 100 procentach polski, zaprojektowany przez naszych inżynierów i zbudowany w naszej fabryce w Bydgoszczy. Pojazd ten ma długość 10 m i pomieści 85 pasażerów. Unikalne jest to, że ma baterie zamontowane w podłodze, dzięki czemu środek ciężkości jest bardzo nisko. Autobus jest bardzo stabilny, bardzo pewnie się prowadzi, nie przechyla się na zakrętach. Na jednym ładowaniu przejeżdża 300-350 km. Do autobusu 12-metrowego możemy włożyć baterie, dzięki którym przejedzie on nawet 500 km – zaznaczył Marcin Zawadzki, dyrektor sprzedaży ARP E-VEHICLES.

Na podstawie media.gdansk.pl

fot. Grzegorz Mehring/gdansk.pl

Partner Portalu

Partner Portalu