Testują elektryczną ciężarówkę

Testują elektryczną ciężarówkę

Poczta Polska (PP) poinformowała, że razem z siecią sklepów Żabka, jako pierwsze w Polsce, przetestują Framo e-truck. Firmy chcą zweryfikować jak sprawdza się ta ciężarówka w logistyce kurierskiej oraz w ramach funkcjonowania sieci handlowej. Auto, zasilane wyłącznie prądem elektrycznym, produkowane jest na bazie MAN TGM przez niemieckiego producenta Framo.

Poczta Polska i Żabka testują elektryczną ciężarówkę

Poczta Polska wykorzystuje ciężarówkę do codziennych przewozów przesyłek pocztowych w województwie mazowieckim. W ramach testów spółka współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.

Poczta Polska zgodnie ze znowelizowaną strategią chce zmniejszać emisję CO2 oraz wprowadzać do swojej floty auta elektryczne. Pod koniec 2019 roku dołączyły do niej pierwsze dostawcze elektryki. Obecnie Spółka posiada największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy PP.

W Żabce też testują elektryczną ciężarówkę

Z kolei Żabka przetestowała auto we Wrocławiu w ramach bezpośrednich dostaw do sieci swoich sklepów, kontynuując strategię rozwoju zeroemisyjnego i przyjaznego dla mieszkańców transportu w miastach. Jak zaznacza PP, korzystanie z aut elektrycznych pozwoli Żabce efektywnie dostarczać towary do sklepów i jednocześnie zredukować poziom emisji zanieczyszczeń i hałasu. Dotyczy to w szczególności dużych aglomeracji, w których placówki sieci znajdują się w centrach.

Test auta Framo e-truck we Wrocławiu to kolejny krok naszej firmy w kierunku nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Przypomnę, że w ubiegłym roku wspólnie z Volkswagen Polska przetestowaliśmy elektrycznego e-Craftera, by jeszcze lepiej zarządzać i optymalizować procesy logistyczne, a tym samym jeszcze szybciej dostarczać produkty do sklepów i zapewnić wysoką jakość obsługi franczyzobiorców – mówi Katarzyna Słabowska, dyrektor logistyki sieci sklepów Żabka.

Pojemność baterii pojazdu Framo e-truck wynosi 280 kWh i ma zasięg przekraczający 200 kilometrów na jednym ładowaniu. Jej techniczne parametry pozwalają na zeroemisyjny przewóz ładunków z poszanowaniem środowiska przyrodniczego. Przeprowadzane w PP testy to wspólny projekt Firmy Framo, Hitachi Capital Polska i Keatronika.

Testy samochodów elektrycznych

Poczta chwali się, że od 2018 r. przeprowadza największe w Polsce testy aut elektrycznych, dostępnych na krajowym rynku. Do tej pory w testach wzięły udział auta siedmiu marek producenckich, o ładowności do 800 kg. Kierowcy PP przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne (np. przyśpieszenie, prędkość, hamowanie, zwrotność), komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. W tym samym czasie, oprócz aut przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania użyczone przez ich właścicieli. W połowie maja ubiegłego roku zakończyły się kolejne testy samochodów elektrycznych do 3,5 tony, tym razem o ładowności powyżej 800 kg. Brało w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku. Pocztowcy testowali także ciągniki siodłowe zasilane gazem skroplonym LNG.

Poczta zaznacza też, że Żabka jako jedna z pierwszych sieci handlowych aktywnie promuje nowoczesną logistykę miejską z myślą o środowisku przyrodniczym oraz społecznościach lokalnych. Dotyczy to w szczególności dużych miast, gdzie placówki sieci zlokalizowane są w centralnych punktach, takich jak główne ulice, kompleksy biurowe czy galerie handlowe. Rozwój floty samochodów elektrycznych na drogach i korzystanie z nich przez duże firmy z różnych branż to dla Żabki ważny element zrównoważonego transportu miejskiego.

Na podstawie informacji nadesłanej przez PP

fot. Poczta Polska

reklama

 

partner merytoryczny