Autobus z napędem wodorowym

Testują autobus z napędem wodorowym

Autobus z napędem wodorowym Solaris Urbino 12 hydrogen, który swoją premierę miał w czerwcu br. podczas Światowego Szczytu Transportu Publicznego UITP w Sztokholmie, w ostatnich tygodniach był testowany przez przewoźników w Austrii i we Włoszech. Teraz – jak informuje Solaris Bus & Coach – z modelem autobusu zapoznają się przewoźnicy z Niemiec.

Autobus z napędem wodorowym testowany i zakupiony

Producent autobusów podkreśla, że najnowszy produkt Solarisa cieszy się dużym zainteresowaniem wśród potencjalnych klientów, o czym świadczy zapotrzebowanie na testy pojazdu zgłoszone przez klika europejskich miastach. Autobus z napędem wodorowym marki Solaris Urbino 12 hydrogen jeszcze w sierpniu został zaprezentowany w miastach Graz i Klagenfurt w Austrii, a następnie udał się do włoskiego Bolzano. W kolejnych tygodniach pojazd trafi na testy do Niemiec, do operatorów z Frankfurtu, Kolonii i Wuppertalu.

Umowę dzierżawy i testów autobusu wodorowego Już podczas czerwcowego Szczytu UITP, tuż po premierze pojazdu, podpisali przedstawiciele Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) i firmy Solaris. Przewoźnik odpowiedzialny za organizację transportu publicznego w Paryżu w 2020 r. przez kilka tygodni będzie testował autobus w regularnym ruchu pasażerskim.

Urbino 12 hydrogen ma już także swojego pierwszego nabywcę. Przedsiębiorstwo transportowe SASA Bolzano z Włoch zamówiło pod koniec maja br. 12 sztuk wodorowych autobusów, z terminem dostawy w 2021 r.

Energia z procesu odwróconej elektrolizy wody

Solaris zwraca uwagę, że wiele europejskich miast dąży do tego, aby ich komunikacja miejska była jak najbardziej przyjazna środowisku. Autobus zasilany wodorem jest wyjściem na przeciw tym oczekiwaniom, bowiem jedynymi „produktami ubocznymi” eksploatacji Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna, co czyni pojazd jednym z najbardziej proekologicznych autobusów dostępnych na rynku.

Urbino 12 hydrogen wyposażony jest w ogniwo paliwowe, które pełni funkcję miniaturowej elektrowni wodorowej. Dzięki zastosowanej technologii autobus będzie miał możliwość pokonania na pojedynczym tankowaniu 350 km. Energia elektryczna w ogniwie wodorowym powstaje w procesie odwróconej elektrolizy wody i przekazywana jest bezpośrednio do układu napędowego.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Solaris Bus & Coach

fot. Solaris Bus & Coach

partner merytoryczny

 

reklama

partner medialny