Test elektrycznego vana

Test elektrycznego vana w Warszawie

Stołeczny ratusz prowadzi trzymiesięczne testy elektrycznego mercedesa eVito – informuje Urząd m.st. Warszawy (UM). W ramach współpracy z firmą Mercedes-Benz bezemisyjny van obsługuje imprezy organizowane przez Stołeczną Estradę.

Ekorozwiązania są codzienną praktyką w stolicy. Walcząc o klimat i czyste powietrze m.in. sadzimy drzewa, rezygnujemy z używania plastikowych naczyń czy wymieniamy flotę pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego. Teraz bierzemy udział w kolejnym, pilotażowym projekcie zawiązanym z „zieloną” mobilnością. Bezemisyjny van wspiera w działaniach Stołeczną Estradę. W ciągu kilkunastu tygodni testów będziemy obserwować, jak tego typu pojazdy sprawdzają się w obsłudze miejskich wydarzeń – powiedział Michal Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Test elektrycznego vana w ramach projektu Lighthouse Customers

Warszawski ratusz podkreśla, że stawia na ekologię i czyste powietrze w stolicy. Jednym z kroków w tym kierunku jest decyzja o wzięciu udziału w długoterminowym teście w pełni elektrycznego pojazdu Mercedes-Benz eVito. Do takiego testu władze stolicy zostały zaproszone w ramach projektu Lighthouse Customers prowadzonego przez firmę Daimler. Projekt ma na celu włączenie kluczowych użytkowników pojazdów do udziału w procesie tworzenia i udoskonalania rozwiązań dla flot elektrycznych – dlatego też wybrani klienci z całej Europy testują eVito w codziennej eksploatacji. Przekazany oficjalnie 3 czerwca na ręce Michała Olszewskiego, wiceprezydenta m.st. Warszawy mercedes będzie jeździł w Stołecznej Estradzie, samorządowej instytucji kultury, aż do września. Do jego zadań należy m.in. obsługa imprez masowych takich jak Eco Piknik, Warszawskie Wianki i pokazy w Multimedialnym Parku Fontann nad Wisłą.

Przygotowując koncerty i wydarzenia kulturalne w tak wyjątkowych miejscach jak np. Łazienki Królewskie czy Stare Miasto, staramy się poruszać bardzo dyskretnie. Ze względu na specyfikę naszej pracy elektromobilność jest więc idealnym rozwiązaniem. Chcielibyśmy ją jak najszybciej zastosować podczas organizacji największych imprez w Warszawie – zaznaczył Andrzej Matusiak, dyrektor Stołecznej Estrady, odbierając kluczyki do eVito.

Bardzo się cieszymy, że miasto przyjęło nasze zaproszenie do udziału w teście. Nasza strategia eDrive@VANs zakłada szybki rozwój pełnej gamy pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz Vans. Aby stało się to możliwe, niezbędne są testy, przeprowadzane przez klientów w warunkach normalnej, codziennej eksploatacji. Tylko w ten sposób możemy osiągnąć cel, jakim jest komercyjnie opłacalna oferta flot elektrycznych – tak bardzo potrzebna w szybko rozrastających się aglomeracjach. W warunkach miejskich, przy dużym zanieczyszczeniu powietrza i poziomie hałasu, elektryczne pojazdy istotnie poprawiają jakość życia mieszkańców – powiedział z kolei René Achinger, dyrektor Mercedes-Benz Vans Polska, przekazując samochód.

Parametry testowanego „elektryka”

Samochód eVito wyposażony jest w akumulator o pojemności 41,4 kWh, co daje zasięg około 150 km, a przy pełnym obciążeniu i w trudnych warunkach pogodowych 100 km. Akumulator można w pełni naładować w ciągu ok. 6 godzin, a moc 84 kW i moment obrotowy do 300 Nm zapewnia dynamiczną jazdę. Maksymalna prędkość to 120 km/h. Wraz z pojazdem przekazana została również ścienna ładowarka WallBox Mercedes-Benz.

Samochód testowany w Warszawie ma 5140 mm długości, maksymalną ładowność użytkową 1073 kg i objętość 6,6 m3. Instalacja akumulatora pod pojazdem umożliwia nieograniczone użytkowanie całej przestrzeni ładunkowej, co pozwala przewozić potrzebny podczas imprez sprzęt. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi 3200 kg. eVito jest pierwszym zelektryfikowanym modelem z gamy samochodów dostawczych marki Mercedes-Benz.

Na podstawie informacji nadesłanej przez UM Warszawy

fot. UM Warszawy

partner merytoryczny

 

reklama

partner medialny