Rozwój floty bezemisyjnych pojazdów

Rozwój floty bezemisyjnych pojazdów w Lublinie

Lublin inwestuje w dalszy rozwój floty bezemisyjnych pojazdów – poinformował Solaris Bus & Coach i dodał, że przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie (ZTM) oraz Zarządu producenta odpadów, podpisali w ubiegłym tygodniu trzy umowy na dostawę łącznie 20 autobusów elektrycznych oraz 15 trolejbusów. Wartość zawartych umów przekracza 106 mln zł.

Wśród nowych pojazdów zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego znajduje się 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 oraz 20 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric. Ich dostawy rozłożone są na okres od listopada 2020 r. do września 2021 r.

15 trolejbusów i 20 elektrycznych autobusów, czyli rozwój floty bezemisyjnych pojazdów

Podpisane dzisiaj kontrakty to kolejny krok do budowania Lublina będącego centrum elektromobilności. Od lat stawiamy na rozwój nowoczesnego transportu miejskiego – ekologicznego i przyjaznego wszystkim użytkownikom. Inwestycje w autobusy elektryczne i trolejbusy sprawiają, że Lublin już dziś spełnia 25-procentowy próg udziału pojazdów elektrycznych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie. W 2021 r. ta proporcja zmieni się diametralnie osiągając 50% udziału elektryków w komunikacji miejskiej – powiedział Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Ogromnie się cieszę, że Lublin sukcesywnie rozbudowuje swoją flotę bezemisyjnych pojazdów w komunikacji miejskiej. Przyjazne mieszkańcom i środowisku, ciche elektryczne napędy to najlepsze rozwiązania dla transportu publicznego. Lublin to jedno z pierwszych miast, do którego już w 1996 r. mogliśmy dostarczyć nasze autobusy. Bardzo dziękuję za ponad 20 lat współpracy i zaufania – powiedział Petros Spinaris, wiceprezes Zarządu firmy Solaris Bus & Coach.

Autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone będą w baterie Solaris High Power o pojemności 116 kWh, przystosowane do częstego i szybkiego ładowania. Zmagazynowana w nich energia napędzać będzie silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Proces kilkuminutowego uzupełniania baterii nastąpi poprzez zamontowany na dachu pantograf, z kolei w nocy ładowanie nastąpi poprzez złącze plug-in na terenie zajezdni. Na dachu znajdą się także panele fotowoltaiczne, pozwalające optymalizować zużycie energii przez różne systemy autobusu.

Rozwój floty bezemisyjnych pojazdów to także infrastruktura do ich ładowania

Solaris oprócz pojazdów wybuduje i zainstaluje także infrastrukturę służącą uzupełnianiu energii. Cztery ładowarki pantografowe o mocy 450 kW każda, przeznaczone do szybkiego ładowania w trakcie dnia umiejscowione zostaną na pętli Choiny oraz w zajezdni przy ul. Grygowej. Również na terenie zajezdni przy ul. Grygowej zainstalowanych zostanie dziesięć ładowarek stacjonarnych umożliwiających jednoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą 40 kW oraz dwie ładowarki mobilne o mocy 40 kW.

15 zamówionych przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 również wyposażonych zostanie w baterie Solaris High Power, o pojemności 58 kWh. Umożliwiają one poruszanie się pojazdu, np. w przypadku braku prądu lub konieczności zmiany trasy i jazdy poza siecią trakcyjną. Dzięki temu możliwe staje się również wyznaczanie nowych linii bez konieczności budowy sieci zasilającej. Poprzez automatyczny odbierak prądu, w który wyposażone zostaną trolejbusy, energia będzie napędzać trolejbus oraz ładować baterie z wykorzystaniem systemu o nazwie In-Motion-Charging. W każdym z pojazdów zainstalowany będzie silnik trakcyjny o mocy 240 kW.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Solaris Bus & Coach

reklama

reklama

 

partner merytoryczny

reklama