Poznań testuje samochody elektryczne

Poznań testuje samochody elektryczne

Poznań przygotowuje się do wypełnienia wymogów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Zgodnie z jej zapisami od 1 stycznia 2022 r. samochody elektryczne bądź napędzane gazem ziemnym muszą stanowić 10% wszystkich używanych przez Urząd Miasta Poznania (UM) pojazdów. Od 2025 r. odsetek ten musi wzrosnąć do 30%. Podobna sytuacja dotyczy samochodów, które służą do wykonywania zadań publicznych, tj. sumy wszystkich pojazdów wykorzystywanych przez jednostki miejskie, np. Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Transportu Miejskiego, Straż Miejską Miasta Poznania itd.) – zaznacza spółka Volkswagen Poznań.

Poznań testuje samochody elektryczne i na CNG

W związku z tym od 3 lutego urząd miasta i miejskie jednostki testują trzy modele samochodów przekazane przez markę Volkswagen Samochody Dostawcze. Testy to jeden z wymiernych efektów listu intencyjnego, który w październiku 2019 r. podpisali przedstawiciele Miasta Poznań, spółki Volkswagen Poznań oraz Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania. Dokument podkreśla konieczność i chęć wymiany doświadczeń pomiędzy sektorem publicznym, światem nauki oraz gospodarki – podaje Volkswagen Poznań.

Cieszymy się, że zaledwie po trzech miesiącach od podpisania wspólnego listu intencyjnego przechodzimy do praktycznego działania. Zrównoważona logistyka miejska to rozwiązania szyte na miarę społecznych i środowiskowych potrzeb. W przyszłości ma być ciszej, szybciej i bardziej ekologicznie. Aby zrealizować tę wizję potrzebna jest współpraca i dialog wszystkich zainteresowanych stron – klientów i producentów, osób kształtujących wizję rozwoju miast i dostawców mobilnych rozwiązań. Podwójnie cieszy nas fakt, że to właśnie Miasto Poznań będzie testowało samochody produkowane w Wielkopolsce – powiedział Jens Ocksen, prezes Zarządu Volkswagen Poznań.

Samochody elektryczne i na CNG od firmy Volkswagen Samochody Dostawcze

Trzy modele samochodów: Volkswagen e-Crafter, Volkswagen Caddy CNG oraz – w późniejszym terminie – Volkswagen ABT e-Transporter będą testowane w magistratcie, straży miejskiej, Zarządzie Dróg Miejskich i Zarządzie Transportu Miejskiego. Łącznie do testów trafią cztery auta – wylicza producent samochodów.

Chcemy, by Poznań mógł szczycić się przyjazną przestrzenią i czystym powietrzem, by transport w mieście generował jak najmniej hałasu i spalin. Wymaga to podejmowania działań, do których zobowiązuje nas ustawa. Cieszę się, że będziemy mogli testować auta, które zostały wyprodukowane m.in. w naszym mieście. Takie rozwiązanie pozwoli nam odpowiedzieć na wiele pytań związanych z codziennym użytkowaniem samochodów elektrycznych. Będziemy testować, jak tego typu samochody sprawdzają się w codziennych zadaniach? Jak czują się w takich autach kierowcy? Jak przekłada się to na ich pracę? Czy zasięgi, jakie oferują elektryczne auta, są wystarczające na potrzeby miejskich jednostek? Jaki jest czas ich ładowania? Testy pozwolą nam również po raz kolejny przyjrzeć się miejskiej infrastrukturze, upewnić się, na ile jest ona przygotowana na elektromobilność – by z elektrycznych samochodów mogli łatwo i bezpiecznie korzystać wszyscy poznaniacy i poznanianki – podkreślił Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Wypracować rozwiązania smart city

Realizowane przez Miasto Poznań testy to dla nas bardzo ważna lokalna współpraca. Jako marka chcemy nie tylko skupiać się na produkcji samochodów wysokiej jakości, ale także na aktywnym współtworzeniu nowoczesnej logistyki miejskiej. Jestem przekonana, że dzięki wspólnym działaniom i synergii mamy szansę wspólnie wypracować rozwiązania smart city w mieście Poznań. Wyniki testów będą dla nas cenną dawką informacji, jak samochody z napędem elektrycznym i na gaz ziemny sprawdzają się w pracy urzędu miasta i jednostek miejskich. Już teraz widzimy ogromny potencjał do wykorzystania walorów wszystkich trzech modeli w codziennych miejskich zadaniach. Szczególnie, że zgodnie z aktualnymi zapisami, po wejściu w życie Funduszu Niskoemisyjnego Transportu kupujący elektryczny samochód dostawczy będzie miał możliwość ubiegać się aż o 70 000 zł dopłaty, przy czym limit ceny, w odróżnieniu do samochodów osobowych nie jest określony. Dzięki temu różnica między ceną modelu elektrycznego, a jego konwencjonalnego odpowiednika jest niewielka – zaznaczyła Magda Piekarczyk, kierownik ds. komunikacji i PR Volkswagen Samochody Dostawcze.

Sieć ładowania samochodów elektrycznych do końca 2020 r.

Najpóźniej do końca 2020 r. w Poznaniu ma zostać uruchomiona sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych. Zakończył się przetarg na ich dostawę – stanęły do niego trzy firmy, trwa weryfikacja. Sieć punktów ładowania to jeden z elementów walki o czystsze powietrze i zachęta do kupowania pojazdów o napędzie elektrycznym zamiast spalinowego – dodaje producent samochodów.

Mam nadzieję, że wkrótce uda się rozstrzygnąć przetarg. Docelowo chcemy, by takich punktów z inicjatywy miasta powstało co najmniej dwieście. Liczymy na to, że przyłączą się do tego również spółdzielnie mieszkaniowe, które będą stawiały je we własnym zakresie – powiedział Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Volkswagen Poznań

fot. Volkswagen Poznań

reklama

reklama

 

reklama

reklama

partner medialny