Pojazdy elektryczne dla listonoszy

Pojazdy elektryczne dla listonoszy

Poczta Polska poinformowała, że rozpoczyna testy pojazdów elektrycznych dla listonoszy.

W organizowanych przez Pocztę Polską testach pojazdów elektrycznych udział wezmą listonosze z Łodzi, Warszawy, Tomaszowa Mazowieckiego, Konstantynowa Łódzkiego, Raszyna, Nowego Dworu Mazowieckiego, Piastowa, Radomia i Pabianic.

Jak zaznacza Poczta, jest to kolejny etap przygotowań operatora do wejścia w życie regulacji wynikających z ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Pojazdy elektryczne dla listonoszy na testach w Poczcie Polskiej

Do udziału w testach pojazdów elektrycznych Poczta Polska wybrała szeroki wariant konstrukcji i rozwiązań pozyskanych od ośmiu producentów i dystrybutorów obecnych na polskim rynku. W sumie przetestowanych zostanie 15 pojazdów, a wśród nich znajdują się skutery, małe pojazdy i rowery elektryczne.

Pojazdy elektryczne mają ułatwić pracę listonoszom. Testowane obecnie pojazdy posłużą w szczególności do przewozu listów i mniejszych przesyłek paczkowych z zachowaniem bezpieczeństwa oraz wszelkich norm przewozu. Niewykluczone, że w przyszłości Spółka zdecyduje się na ich zakup – podkreśla Poczta Polska.

Poczta Polska prowadzi projekt „Elektromobilność”, by jak najlepiej być przygotowanym do wprowadzenia „Stref Czystego Transportu”. Liczymy nie tylko na oszczędności, ale także na to, że spółka będzie postrzegana jako dbająca o lokalne społeczności i zainteresowana pozytywnym wpływem na środowisko poprzez ograniczenie zanieczyszczenia powietrza. Jednocześnie bardzo zależy nam na poprawie komfortu pracy pocztowców, dlatego testujemy użyteczność pojazdów w codziennej pracy listonoszy i kurierów – mówi Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu Poczty Polskiej.

Wyniki testów pojazdów elektrycznych o ładowności do 800 kg

Jednocześnie Poczta zaznacza, że w kwietniu rozpoczęły się testy pojazdów elektrycznych o ładowności do 800 kg. Brało w nich udział 15 pojazdów kilku producentów, którzy nieodpłatnie użyczyli swoje pojazdy.

Każdy z testujących kierowców po zakończeniu kilkudniowego okresu użytkowania wypełniał ankietę, w której miał możliwość dokonania oceny pojazdu. Oceniał m.in. pojazd według poszczególnych parametrów techniczno-użytkowych (przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy itp.). Kierowcy mieli też możliwość sporządzenia krótkiego opisu przebiegu testu i ogólnej charakterystyki pojazdu. W efekcie, wyniki otrzymanych ankiet ocenione następnie przez pryzmat wykonywanych zadań przewozowych pozwalają wywnioskować, że w przeważającej liczbie użytkownicy wyżej oceniają pojazdy, które znają i do których budowy (poziomu ergonomii, rozmieszczenia wskaźników, wydajności układu chłodzenia/klimatyzacji) zdążyli się już przyzwyczaić – wskazuje Poczta Polska.

Jednocześnie Poczt wskazuje, że wysokie oceny znajdowały niszowe rozwiązania typu zamykanie przestrzeni bagażowej roletą, czy dostęp do części bagażowej poprzez trzy niezależne drzwi. Doceniono także zabudowę kontenerową (brak nadkoli), czy zwrotność najmniejszego z testowanych pojazdów. W sumie podczas testów pocztowcy przejechali ponad 21 tys. km.

Dzięki testom sprawdziliśmy, które pojazdy elektryczne o ładowności do 800 kg i jakie ich parametry techniczno-użytkowe są szczególnie przydatne w działalności operacyjnej naszej firmy. W przyszłym roku rozpoczniemy pozyskiwanie elektrycznych aut. Pierwsze pojazdy, które mają znaleźć się we flocie Poczty Polskiej będą o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – zapowiada Paweł Skoworotko, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za logistykę i infrastrukturę.

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych także przetestowane

Poczta testowała również stacje ładowania. Było to istotne z punktu widzenia zebrania opinii użytkowników odnoście ich wymagań eksploatacyjnych i wygody obsługi. Pojawiły się także uwagi, które nie wynikały bezpośrednio z budowy i funkcjonalności technicznej samej stacji, a uwzględniały poprawę warunków pracy w zakresie obsługi pojazdów elektrycznych. Można do nich zaliczyć np. oczekiwanie zadaszenia nad stacją.

Użytkownicy pozytywnie wypowiedzieli się na temat nowoczesnego designu oferowanych stacji oraz chwalili sobie urządzenia charakteryzujące się czytelnością i łatwością obsługi. Z pewnością istotnym oczekiwaniem jest przyśpieszenie ładowania samochodów, co wiąże się z podłączeniem większej mocy do ładowarek, a same urządzenia są na to już gotowe.

Na podstawie media.poczta-polska.pl

fot. Poczta Polska

reklama

 

reklama