Leasing stacji ładowania

Leasing stacji ładowania – umowa o współpracy

Santander Leasing poinformował, że nawiązał współpracę z Elocity – firmą oferującą kompletny system zarządzania stacjami ładowania aut elektrycznych dla biznesu. Zgodnie z podpisaną umową o współpracy, Santander Leasing będzie dostarczać rozwiązania finansowe w zakresie usługi, jaką jest leasing stacji ładowania oferowanych przez Elocity.

Leasing stacji ładowania dla podmiotów dysponujących odpowiednimi warunkami

Oferta Elocity skierowana jest do wszystkich podmiotów, które dysponują prawem do miejsca parkingowego i odpowiednim przyłączem prądowym. Zgodnie z danymi spółki z pierwszego kwartału 2021 r. największe zainteresowanie wykazują zarządcy dużych nieruchomości, przede wszystkim powierzchni handlowych oraz biurowych, deweloperzy, firmy kurierskie, dla których elektryczny transport jest optymalnym rozwiązaniem oraz jednostki samorządu terytorialnego.

Umowa z Elocity to kolejny krok w poszerzeniu naszej oferty w zakresie rozwoju elektromobilności w Polsce. Oferta w zakresie finansowania „zielonych” środków trwałych, zarówno pojazdów, jak i segmentu maszyn i urządzeń oraz fotowoltaiki, od ponad 10 lat stanowi kontynuację strategii wspierania ekoinwestycji. Tylko w całym 2020 r. sfinansowaliśmy ekopojazdy o łącznej wartości prawie 164 mln zł, co daje dynamikę 19% rok do roku. Wszystko wskazuje na to, że 2021 r. powinien przynieść kolejne wzrosty, a przyczyną do tego będzie m.in. dalszy rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych czy też możliwość uzyskania wsparcia ze środków NFOŚiGW – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing.

Leasing stacji ładowania – specjalne oferty dla przedsiębiorców

Dzięki umowie o współpracy, przedsiębiorcy zainteresowani inwestycją w rozwój rozwiązań wspierających elektromobilność będą mogli liczyć na specjalne oferty finansowania dostępne na terenie całej Polski.

Zespół Santander Leasing wykazał się dużym zrozumieniem nowej branży, elastycznym podejściem oraz ogromnym zaangażowaniem. Do pracy nad projektem został oddelegowany zespół pracowników, rozumiejących indywidualne podejście do klienta. Współpraca z jedną z największych grup bankowych na świecie jest dla nas powodem do dumy i satysfakcji. Cieszymy się, że nasz partner finansowy z taką uwagą i pieczołowitością podszedł do projektu ekologicznego, zaawansowanego technologicznie jakim jest produkt Elocity – podkreśla Michał Baranowski, prezes Zarządu Elocity.

Rozwój sieci stacji ładowania skorelowany ze sprzedażą „elektryków”

Rozwój sieci stacji ładowania jest z oczywistych względów skorelowany z rynkiem sprzedaży samochodów elektrycznych – zaznacza firma leasingowa i dodaje, powołując się na Licznik Elektromobilności Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), że rok 2020 był w Polsce rekordowy pod względem liczby rejestracji samochodów z napędem elektrycznym. Łącznie pojawiło się ich nad Wisłą prawie 10 tys., czyli o 140% więcej niż rok wcześniej. Z najnowszych informacji przedstawionych przez ekspertów z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że obecnie w Polsce zarejestrowanych jest 22 009 aut „z wtyczką”, w tym 10 377 samochodów elektrycznych i 11 632 hybryd plug-in.

Leasing stacji ładowania odpowiedzią na spodziewany wzrost popytu

Tymczasem w kraju są 1364 stacje ładowania, co przekłada się na 2641 punktów. 67% stacji to stacje na prąd przemienny (AC), a 33% na ładowarki na prąd stały (DC). Najwięcej, bo 160, stacji ładowania znajduje się w Warszawie. Santander Leasing, powołując się na najnowszy raport PSPA „Polish EV Outlook 2020”, do 2025 r. w Polsce może powstać nawet 48 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. W zakresie infrastruktury prywatnej i półprywatnej, PSPA szacuje polski potencjał nawet na 110 tys. punktów – dodaje firma leasingowa.

W najbliższym czasie oczekujemy dużego wzrostu popytu ze strony wspólnot mieszkaniowych, gdzie potrzeba staje się coraz bardziej paląca: kolejni mieszkańcy osiedli przesiadają się na samochody z napędem elektrycznym i pilnie potrzebują odpowiedniej infrastruktury w miejscu zamieszkania. Spodziewamy się też wzrostu zapotrzebowania na obsługę dużych flot bezpośrednio lub poprzez firmy wynajmu długoterminowego – podsumowuje Michał Baranowski.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

reklama

reklama

 

reklama

partner merytoryczny

reklama