Ładowarki samochodów elektrycznych

Ładowarki samochodów elektrycznych – podsumowanie

Firma GreenWay Polska podsumowała pierwsze półrocze 2018 r. Okres ten spółka zamyka z 37 działającymi stacjami ładowania, które jednocześnie mogą obsłużyć prawie 90 samochodów.

Do tego dochodzi 27 stacji czekających na odbiory Urzędu Dozoru Technicznego, umożliwiające dopuszczenie ładowarek do użytkowania. W łącznej liczbie punktów ładowania zawarte są także ładowarki wybudowane przez innych inwestorów, ale obsługiwane przez gdyńską spółkę w ramach zawartych umów.

Liczba użytkowników zarejestrowanych w sieci GreenWay Polska wzrosła o ponad 80% w stosunku do końca grudnia 2017 r. i wynosi obecnie 1,7 tys. z czego ponad 300 to klienci zagraniczni. Spółka szacuje, że ponad 80% użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce to jej klienci. Jednocześnie firma stwierdza, że w pierwszym półroczu br. klienci GreenWay zrealizowali 14 tys. sesji ładowania, pobierając ponad 220 tys. kWh energii, co umożliwiło przejechanie blisko 1,4 mln km.

Ładowarki samochodów elektrycznych – pierwsze półrocze GreenWay Polska

Jak podaje firma, kierowcy najchętniej ładują auta w godzinach porannych, między 9:00 a 12:00, a także popołudniu ok. godziny 18:00. Najpopularniejsze jest złącze Chademo wykorzystywane w 78% sesji ładowania, natomiast złącze CCS odpowiada za 11%, a AC za 9% sesji.

Od kiedy wprowadziliśmy opłaty, widać zmiany w sposobie ładowania samochodów. Po pierwsze, czterokrotnie spadła miesięczna liczba sesji ładowania. Duży wpływ na to miało istotne ograniczenie korzystania z naszej sieci przez firmy taksówkowe i carsharing, które generowały wcześniej ponad 20% popytu na nasze usługi, korzystając z oferty bezpłatnego ładowania i często ograniczając dostęp do naszych ładowarek. Po drugie – ładujemy krócej – teraz jest to ok. 43 minut podczas jednej sesji. Wzrosła za to o 10 % ilość pobieranej energii podczas jednej sesji, a także udział ładowania prądem stałym – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreeWay Polska.

Ponadto, jak wskazuje spółka, od chwili wprowadzenia cennika, zmieniła się struktura wykorzystywanych ładowarek. Obecnie znacznie popularniejsze są ładowarki zlokalizowane przy trasach przelotowych np. w Łomży, czy w Piotrkowie Trybunalskim. – W niektórych ładowarkach odnotowaliśmy znaczący wzrost liczby sesji, np. przy autostradzie A1 w Starych Jabłonkach o 50%, czy o 30% przy A2 w Korczowej Dolinie. Udział ładowania bez rejestracji w naszej sieci wynosi jedynie 2%. Bardzo nas cieszy także ciągły wzrost liczby nowych klientów, których przybywa nam w tempie wzrostu liczby samochodów elektrycznych w Polsce – mówi prezes GreenWay Polska.

Zdaniem Rafała Czyżewskiego zmiany te podobnie przebiegały w innych krajach, gdzie po okresie darmowego ładowania wprowadzano cenniki. – Udział ładowania płatnego będzie rósł. Kluczowe jest tu nie tylko adekwatne rozmieszczenie stacji ładowania, ale też jakość obsługi kierowcy, który chce mieć do dyspozycji aktualne informacje i proste rozwiązania dotyczące np. rozliczania płatności czy obsługi mobilnej – zaznacza prezes GreenWay Polska.

Na podstawie informacji nadesłanej przez GreenWay Polska

fot. GreenWay Polska

reklama

 

reklama