kolejne „elektryki”

Kolejne „elektryki” trafiają na ulice Warszawy

Od początku roku do Warszawy trafiają kolejne „elektryki” z kontraktu pozyskanego przez Solaris Bus & Coach w lipcu zeszłego roku.

To wielki krok dla mieszkańców Warszawy ku poprawie jakości powietrza w stolicy. To również doskonały przykład zarządzania nowoczesną komunikacją miejską i transformacji transportu miejskiego na zrównoważony – przekonuje Javier Calleja, prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A. – Mieszkańcy Warszawy będą mogli korzystać z udogodnień związanych z włączeniem do taboru MZA wszystkich 130 elektryków jeszcze w tym roku – dodaje szef firmy produkującej m.in. „elektryki”.

Na warszawskie ulice wyjeżdżają kolejne „elektryki” z ubiegłorocznego kontraktu

Jak zapewnia producent, każdy ze 130 przegubowych, elektrycznych Urbino to cichy i w pełni bezemisyjny autobus komunikacji miejskiej, o pojemności pasażerskiej wynoszącej 133 osoby. Pojazdy są wyposażone w baterie typu Solaris High Power o pojemności 150 kWh. Są to baterie o dużej „gęstości mocy”, co – jak wskazuje Solaris Bus & Coach – oznacza, że mogą zostać naładowane w bardzo krótkim czasie prądem o dużym natężeniu. Producent podkreśla, że baterie te charakteryzują się długim czasem życia i dużą liczbą cykli ładowania. Podobne rozwiązania bateryjne producent zastosował m.in. w autobusach elektrycznych jeżdżących w Brukseli czy Barcelonie.

Uzupełnianie energii w bateriach jest możliwe poprzez ładowarki zajezdniowe typu plug-in oraz za pomocą pantografów. Każdy z warszawskich przegubowych „elektryków” jest wyposażony w dwa gniazda ładowania: nad prawym przednim nadkolem oraz za ostatnimi drzwiami, pantograf zaś został zamontowany na dachu pojazdu.

Zakup 130 elektrycznych autobusów przegubowych marki Solaris jest dla nas wielkim wydarzeniem. Dzięki tej i innym naszym inwestycjom taborowym będziemy mogli szczycić się już wkrótce niemal 500 pojazdami zeroemisyjnymi i niskoemisyjnymi. To jeden z najlepszych wyników w Europie i bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców Warszawy – mówi Jan Kuźmiński, prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych (MZA).

Kolejne „elektryki” elementem realizacji założeń MZA

Producent z Bolechowa dodaje, że współpraca z MZA Warszawa sięga 1997 r. Na przestrzeni 24 lat Solaris dostarczył do stolicy ponad 1100 pojazdów, w tym 21 napędzanych energią elektryczną.

Solaris Bus & Coach wskazuje również, że zgodnie z założeniami spółki MZA, do 2022 r. jedną trzecią warszawskiego taboru będą stanowiły pojazdy z napędem alternatywnym: elektrycznym, hybrydowym oraz gazowym.

Na podstawie www.solarisbus.com

fot. Solaris Bus & Coach

reklama

reklama

 

partner merytoryczny

reklama