W wielu miastach poszukuje się sposobu na ograniczenie poziomu zanieczyszczenia powietrza. Tą drogą podąża także Hanower. Nie powinno zatem dziwić, że miasto – w komunikacji publicznej – stawia na autobusy elektryczne. Efektem tego jest podpisany 5 grudnia br. kontrakt pomiędzy hanowerskim przedsiębiorstwem komunikacji publicznej üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe a firmą Solaris Bus & Coach, obejmujący dostawę trzech autobusów Solaris Urbino 12 electric.
Jak informuje producent autobusów, dostawa pojazdów do stolicy Dolnej Saksonii nastąpi pod koniec 2015 r., a co warte podkreślenia, to fakt, iż pojazdy będą pierwszymi sprzedanymi autobusami Solarisa tego modelu, który swą premierę miał w październiku 2014 r. właśnie na targach w Hanowerze.
W elektrobusach zostaną zastosowane litowo-tytanowe baterie o pojemności 120 kWh. Pojazdy te będą też wyposażone w innowacyjny system ładowania dachowego. Będzie to możliwe dzięki wykorzystaniu zewnętrznej ładowarki o mocy 450 kW, znajdującej się na trasie przejazdu. Autobusy będą pobierały energię elektryczną za pośrednictwem pantografu. Proces ładowania będzie trwał jedynie od 4 do 6 minut i umożliwi całodzienne kursowanie. Pełne ładowanie baterii tradycyjną metodą plug-in, z wykorzystaniem ładowarek o mocy 32 kW, będzie się odbywać dopiero nocą w zajezdni.
Warto podkreślić, iż Solarisy nie są dla Hanoweru odkryciem. Tamtejszy przewoźnik publiczny korzysta bowiem z 29 autobusów hybrydowych tej marki oraz z 52 z napędem spalinowym.
Natomiast elektryczne autobusy marki Solaris w niemieckich miastach Brunszwik, Drezno, Düsseldorf, Hamburg oraz Oberhausen używane są od marca br.
Na podstawie: www.solarisbus.com