Elektromobilność w Szczecinie

Elektromobilność w Szczecinie

Samochody nisko oraz bezemisyjne zyskują coraz bardziej na popularności. Podążając za trendami, Szczecin, podobnie jak inne samorządy, przy modernizacji swojej floty skłania się ku pojazdom elektrycznym lub hybrydowym.

Jak zaznacza Urząd Miasta Szczecin (UM), dzięki działaniom w ramach miejskiego Programu Rozwoju Elektromobilności, Piotr Krzystek, prezydent Szczecina stał się pierwszym włodarzem, który w codziennych służbowych obowiązkach korzystać będzie z auta elektrycznego.

Elektromobilność w Szczecinie – według magistratu – wdrażana modelowo

Z początkiem kwietnia tego roku, działania Miasta w zakresie wdrażania Programu Rozwoju Elektromobilności objęły włączenie do eksploatacji kolejnych czterech samochodów elektrycznych (Nissan Leaf i Renault Zoe). Nowe auta zostały zakupione z blisko 50% dofinansowaniem z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie (WFOŚiGW). Koszt ich wyniósł niespełna 543 tys. zł, z czego dofinansowanie wyniosło 250 tys. zł. Dzięki wsparciu finansowemu z WFOŚiGW udało się zakupić auta w cenie pojazdów z napędem konwencjonalnym, ale spełniające wysokie wymagania w zakresie ochrony środowiska – podkreśla szczeciński magistrat.

Dzięki zakupowi Szczecin w swojej flocie posiada aktualnie 12 samochodów elektrycznych. To jak zaznacza UM, największa liczba elektryków wśród jednostek samorządowych w Polsce. Dokonany zakup pozwolił Szczecinowi zrealizować z ośmiomiesięcznym wyprzedzeniem obowiązek określony w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Polega on na przekroczeniu dziesięcioprocentowego udziału samochodów elektrycznych we flocie użytkowanych pojazdów. Obowiązek ten wejdzie w życie 1 stycznia 2020 r.

Jak podaje UM, dwa z czterech nowych samochodów przekazane zostały do Miejskiej Jednostki Obsługi Gospodarczej. Odpowiada ona za obsługę floty UM i prezydentów miasta. Pozostałe dwa trafiły do Zespołu Szkół nr 2 i Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. Dalsze plany w zakresie odmłodzenia floty zakładają leasing kolejnych czterech aut z opcją wykupu. W tym wypadku rozważany jest leasing aut z napędem hybrydowym – informuje UM.

Na podstawie informacji nadesłanej przez UM Szczecin

fot. UM Szczecin

partner merytoryczny

 

reklama