Autobusy elektryczne dla Szczecina

Dwa przegubowe autobusy elektryczne dla Szczecina

Firma Solaris Bus & Coach pochwaliła się, że wyprodukuje kolejne dwa przegubowe autobusy elektryczne dla Szczecina. Pojazdy zakupione przez Miasto Szczecin zostaną przekazane do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica”. Dostawa dwóch autobusów bezemisyjnych zaplanowana jest na przełomie lat 2023 i 2024.

Autobusy elektryczne dla Szczecina na przełomie lat 2023 i 2024

Przedstawiciele Miasta Szczecin oraz firmy Solaris Bus & Coach podpisali umowę, w efekcie której zakupione zostaną dwa przegubowe autobusy elektryczne dla Szczecina. Bezemisyjne autobusy Urbino 18 electric trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” na przełomie lat 2023 i 2024. To nie pierwsze przegubowe elektrobusy Solarisa w tym mieście. Osiem tego typu pojazdów miało swoją premierę w Szczecinie w 2021 r. – przypomniał producent autobusów.

Układ napędowy w Urbino 18 electric stanowi oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Autobusy będą zasilane energią pochodzącą z baterii. Podobnie, jak przy poprzednim kontrakcie na przegubowe elektryki, Gmina Miasto Szczecin wybrała magazyny energii dedykowane do szybkiego ładowania za pomocą pantografu. Są one dostosowane także do współpracy z ładowarkami typu plug-in.

Producent zaznacza, że przegubowe autobusy elektryczne będzie wyróżniać wyposażenie, dobrane pod kątem komfortu i bezpieczeństwa kierowców oraz pasażerów. Pojazdy będą posiadały całopojazdową klimatyzację, ogrzewanie elektryczne i dostęp do pokładowego Wi-Fi. Monitoring pokładowy zostanie zintegrowany z Centralnym Systemem Zarządzana Komunikacją Miejską. Aby uruchomić autobus, kierowca będzie musiał poddać się badaniu alkomatem.

System zarządzania flotą ułatwi optymalne wykorzystanie autobusów

Sprawne funkcjonowanie i optymalne wykorzystanie autobusów będzie wspierane przez system zarządzania flotą eSConnect. Diagnostyka eSConnect pozwoli na kontrolowanie m.in. takich informacji, jak pozycja GPS autobusu i stan naładowania magazynu energii. Będzie też monitorować przewidywalny zasięg pojazdu, proces ładowania, temperaturę wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz alert o nietrzeźwości kierowcy.

Po zrealizowaniu dostaw z najnowszego zamówienia, w Szczecinie będzie jeździło łącznie 16 bateryjnych Solarisów. Szczecin użytkuje już bowiem 14 autobusów Urbino electric. To sześć pojazdów o długości 12 m i osiem o długości 18 m.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Solaris Bus & Coach

Partner Portalu

Partner Portalu