Planuje rozbudowę fotowoltaiki

Część przedsiębiorców planuje rozbudowę fotowoltaiki

Stałe i wysokie podwyżki cen energii powodują, że przedsiębiorcy niestrudzenie poszukują nowych rozwiązań i oszczędności. Firma Alians OZE zapytała ich, jak oceniają dotychczasowe inwestycje w panele fotowoltaiczne? W ramach zrealizowanego badania „OZE Index” okazało się, że spośród zbadanych firm, które posiadają już instalacje, 82% ocenia ją dobrze lub bardzo dobrze, a ¼ z nich planuje rozbudowę fotowoltaiki.

Co sprawia, że część firm planuje rozbudowę fotowoltaiki?

Nacisk na niższe rachunki za energię wyraźnie widać w odpowiedzi na pytanie o czynniki, którymi przedsiębiorcy kierowali się realizując inwestycje w panele fotowoltaiczne (PV). Z badania wynika, że aż 89% polskich firm wskazało ten element jako najważniejszy przy podejmowaniu decyzji o zakupie paneli. Natomiast 62% wśród argumentów wymieniło również troskę o środowisko. Respondenci równolegle podkreślają potrzebę uniezależnienia się od dostawcy prądu i podejście do odnawialnych źródeł energii (OZE) jako inwestycji na przyszłość.

Przy tak dynamicznych i wysokich, bo dwucyfrowych, podwyżkach cen energii przedsiębiorcy postrzegają rozwiązania OZE nie tylko, jako atrakcyjny wizerunkowo dodatek, ale jako „must have” w optymalizacji kosztów funkcjonowania ich biznesów. Obserwujemy bardzo duży wzrost zapytań ze strony właścicieli biznesów o dobór odpowiednich rozwiązań OZE, ponieważ przy takich cenach energii, zielona inwestycja zwraca się jeszcze szybciej, niż dotychczas – mówi Jakub Jadziewicz, członek Zarządu Alians OZE dodaje.

Biznes planuje rozbudowę fotowoltaiki i pyta o pompy ciepła

Pogłębiając analizę, potrzeba generowania przez przedsiębiorców jeszcze większych oszczędności wyłania się bardzo wyraźnie spośród pozostałych wskazanych w badaniu „OZE Index” czynników (48%). Jako drugi powód respondenci wskazują zapotrzebowanie na jeszcze więcej energii własnej. Co ciekawe, rośnie również liczba zapytań o pompy ciepła, jako uzupełnienie całego systemu energetycznego firmy – dodaje przedsiębiorstwo zajmujące się m.in. instalacją fotowoltaiki.

To bardzo rozsądne posunięcie ze strony przedsiębiorców, aby do zapotrzebowania energetycznego firmy podchodzić kompleksowo. Wieloletnia praktyka pokazuje, że takie podejście oraz profesjonalne doradztwo pozwalają na wypracowanie bardzo efektywnych rozwiązań, które procentują latami – podsumowuje Jakub Jadziewicz.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Partner Portalu

reklama

Partner Portalu

 

partner merytoryczny