Ciężarówka na LNG

Ciężarówka na LNG na testach

Poczta Polska (PP) poinformowała w ubiegłym tygodniu, że rozpoczyna testy proekologicznego ciągnika siodłowego o mocy 460 KM zasilanego gazem ziemnym (LNG).

Testy mają na celu sprawdzenie nowej technologii w codziennej logistyce realizowanej przez PP.

Spółka IVECO Poland przekazała do testów ciągnik siodłowy Stralis Natural Power o mocy 460 KM. Jest on wyposażony w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo gaz ziemny przechowywany w zbiornikach kriogenicznych w postaci płynnej (Liquid Natural Gas – LNG).

Ciężarówka na LNG na testach w Poczcie Polskiej

Przekazany pojazd posiada dwa zbiorniki LNG o łącznej pojemności 1080 litrów (390 kg). Oferuje on rozwiązanie technologiczne sprawdzające się w usługach liniowych oraz transporcie dalekobieżnym. Moc 460 KM i zasięg do 1600 km powinny zapewnić nie tylko doskonałe osiągi, ale również oszczędność paliwa. To powinno się przełożyć na obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO).

Prowadzone testy ciągnika IVECO zasilanego skroplonym gazem ziemnym, to kolejne działanie Poczty Polskiej związane z elektromobilnością i paliwami alternatywnymi, które ma sprawdzić możliwość użytkowania pojazdów nisko- i bezemisyjnych w codziennej eksploatacji we flocie narodowego operatora pocztowego. Testowany pojazd IVECO będzie poruszał się m.in. na trasie Warszawa – Ostrołęka, Warszawa – Ciechanów oraz Warszawa – Łódź, dostarczając przesyłki, głównie listy i paczki.

Poczta Polska to jedna z największych spółek logistycznych w kraju. Każdego dnia pocztowcy pokonują setki kilometrów. Chcemy, by nasi pracownicy użytkowali pojazdy posiadające nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie, które są przyjazne środowisku naturalnemu, są również tańsze w eksploatacji od tradycyjnych pojazdów oraz ograniczają poziom hałasu. Od ponad roku przeprowadzamy największe w Polsce testy aut elektrycznych po to, by dowiedzieć się, jakie pojazdy najlepiej sprawdzą się w naszej pracy – mówi Jerzy Garycki, dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych PP.

Poczta Polska zwraca uwagę, że zgodnie ze swoją strategią stawia na rozwój usług logistycznych. Rocznie spółka obsługuje ponad 1,8 mld przesyłek pocztowych i ponad 1 mln przesyłek paletowych. Prognozy natomiast pokazują, że w kolejnych latach liczby te będą rosły. W pocztowej flocie jeździ ponad 160 ciągników siodłowych zasilanych olejem napędowym, dla którego alternatywą jest skroplony gaz ziemny. Ciągnik siodłowy zasilany gazem LNG posiada najważniejsze parametry (moc, moment obrotowy silnika) identyczne, jak pojazd z silnikiem Diesla, a przy tym jest bardziej ekologiczny, cichszy i tańszy w eksploatacji – zaznacza PP.

Testy pojazdów elektrycznych i na paliwa alternatywne w Poczcie Polskiej

Poczta tłumaczy, że przygotowując się do wejścia w tzw. „Strefy Czystego Transportu”, z odpowiednim wyprzedzeniem analizuje rynek pojazdów zarówno elektrycznych jak i na paliwa alternatywne, aby zdobyć doświadczenia i jak najlepiej przygotować się do wymiany floty. Jak już wspomniano, od ponad roku PP przeprowadza największe w Polsce testy aut zasilanych paliwami alternatywnymi. W ubiegłym roku testowano pojazdy elektryczne do 3,5 t o ładowności do 800 kg. Jesienią do pocztowej floty dołączy kilkadziesiąt aut tego typu. W tym roku przetestowano elektryczne „dostawczaki” kilku marek o ładowności pow. 800 kg. W tym roku rozpoczęto też testy ciągników siodłowych zasilanych LNG.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Pocztę Polską

fot. Poczta Polska

partner merytoryczny

 

reklama

partner medialny