Rośnie zapotrzebowanie na OZE

Branża rolno-spożywcza – rośnie zapotrzebowanie na OZE

Wraz z dynamicznym rozwojem polskich przedsiębiorstw rośnie zapotrzebowanie na OZE, czyli odnawialne źródła energii, gwarantujące niższe rachunki za prąd oraz ograniczanie negatywnego wpływu na środowisko przyrodnicze. Jak zaznacza firma Alians OZE, doskonale widać to po branży rolno-spożywczej, która chętnie inwestuje w instalacje fotowoltaiczne.

Firma wskazała, że tylko w ostatnich kilku miesiącach o inwestycjach w instalacje produkujące prąd ze słońca poinformowały takie firmy jak polska sieć sklepów spożywczych Topaz (55 sklepów własnych i 65 franczyzowych) czy jeden z największych producentów pieczarek w Europie East Mushrooms.

Rośnie zapotrzebowanie na OZE bo firmy liczą na tańszy prąd

Kolejną firmą z branży rolniczo-spożywczej, która zdecydowała się na instalację fotowoltaiczną jest Spółdzielnia Producentów Grzybów Jadalnych w Małkowie k. Skierniewic. Moduły PV o mocy 49,5 kWp pojawiły się w przedsiębiorstwie z końcem maja br., wraz z uruchomieniem nowej myjni do skrzynek na produkty spożywcze – podkreśla firma.

Zdecydowaliśmy się na instalację fotowoltaiczną wykonaną przez Alians OZE, gdyż została ona polecona przez naszego dobrego partnera, który jest z niej zadowolony. Poza tym od roku znaliśmy się z opiekunem Alians OZE – mówi Łukasz Kiwała, dyrektor zarządzający w Spółdzielni Producentów Grzybów Jadalnych.

Właściciele firmy liczą na oszczędności w rachunkach za prąd i już nie wykluczają rozbudowy instalacji PV.

– Instalacja wytwarza energię na nasze własne potrzeby. Liczymy na zminimalizowanie kosztów zużycia prądu. Na razie jest za wcześnie, aby to stwierdzić, potrzeba na to około pół roku. Jeśli pojawią się oszczędności, oczywiście rozważmy instalację kolejnych modułów PV – dodaje Łukasz Kiwała.

Rośnie zapotrzebowanie na OZE – także z przyczyn wizerunkowych

Oprócz niższych rachunków za prąd przedsiębiorcy patrzą także na aspekt ochrony środowiska. Aktualnie wiele marek zabiega o wizerunek firmy ograniczającej swój ślad środowiskowy. Coraz częściej wymagają tego też sami klienci oraz przepisy prawa – zaznacza firma.

Szybki rozwój polskich firm powoduje kolejne inwestycje, które wzmagają zapotrzebowanie na energię. Widząc mocno rosnące ceny za prąd wytwarzany w tradycyjny sposób, przedsiębiorcy szukają tańszej alternatywy. Rachunek jest prosty. Inwestując w prąd z paneli słonecznych znacząco oszczędzamy na rachunkach za prąd oraz chronimy środowisko. A sama inwestycja w panele powinna zwrócić się już po 5-7 latach – przekonuje Jakub Jadziewicz, członek Zarządu Alians OZE.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Alians OZE

reklama

reklama

 

partner merytoryczny