Elektromobilność

Będą promować elektromobilność

Dwie firmy – Greenway Infrastructure Poland (GIP), budująca sieć szybkich stacji ładowania, oraz Nissan, producent aut elektrycznych – podjęły wspólne zobowiązanie o współpracy w zakresie promowania elektromobilności.

W myśl tego zobowiązania obie firmy będą wspierały kierowców, zaopatrując ich w niezbędną wiedzę na temat budowanej infrastruktury ładowania aut elektrycznych, a także w zakresie właściwej eksploatacji samochodów elektrycznych.

Elektromobilność – przekazać wiedzę

Dążymy to tego, aby podróż autem elektrycznym była dla kierowców dobrym doświadczeniem, bez względu na to, czy poruszają się po mieście, czy wyjeżdżają w trasę. Widzimy duże potrzeby kierowców nie tylko w zakresie rozbudowy infrastruktury ładowania, ale też te związane z dostępem do wiedzy i spójnej informacji na temat bezpiecznego i pewnego użytkowania auta elektrycznego. Współpraca z Nissanem, producentem najchętniej wybieranych przez Polaków aut elektrycznych, otwiera bardzo duże możliwości w tym zakresie – mówi Rafał Czyżewski, prezes GIP.

Do 2020 r. GIP zainstaluje prawie 200 stacji ładowania, wśród nich – 10 ultraszybkich i 135 szybkich. W miejscach, w których występuje zwiększone zapotrzebowanie na usługi ładowania zostaną zainstalowane też magazyny energii, co pozwoli skrócić czas oczekiwania na ładowanie oraz zmniejszy obciążenie sieci energetycznej w godzinach szczytu. Budowa sieci Greenway ruszyła we wrześniu br., dzięki czemu w siec tej firmy działa obecnie pięć stacji ładowania. W październiku zostanie uruchomionych kolejnych 15 stacji, a do końca br. ma ich być w kraju ponad 40. Ładowarki Greenway umożliwiają zasilenie energią elektryczną samochodów we wszystkich dostępnych w Europie standardach szybkiego ładowania (CHAdeMO, CCS), dzięki czemu m.in. posiadacze Nissanów nie potrzebują dodatkowych kabli, aby zasilić auto – przekonuje GIP.

W ramach współpracy z Nissanem w punktach dealerskich producenta kierowcy otrzymają praktyczne wskazówki, jak efektywnie ładować swoje auto w sieci Greenway oraz informacje o uruchomionych już punktach zasilania elektryków. Dowiedzą się także, jak zarejestrować się w sieci, aby korzystać z ładowania nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach Europy. Kontynuacją wspólnych działań będzie dołączenie w przyszłości wybranych punktów dealerskich marki do listy lokalizacji, w których będzie można naładować samochody elektryczne w ramach sieci Greenway.

Elektromobilność – wspierać rozwój

Obie firmy planują rozszerzać swoją współpracę w przyszłości, by jeszcze bardziej wspierać rozwój elektromobilności. Jako przykład takich działań można podać program, który obecnie jest na etapie przygotowania w Słowacji. Polega on na tym, że osoba kupująca samochód Nissan otrzymuje od dealera kartę Greenway wraz z pakietem bezpłatnego ładowania ważnym przez określony czas.

Współpraca z Greenway Infrastructure Poland doskonale wpisuje się w ogłoszony niedawno przez Nissana plan rozwoju elektromobilności. Mamy jednak świadomość, że w Polsce osoby planujące zakup lub posiadające auto elektryczne napotykają dużo więcej barier, niż kierowcy na Zachodzie. Rozwój sieci stacji ładowania w naszym kraju sprawi, że jedna z głównych obaw przestanie być aktualna, a samochody elektryczne będą mogły być z powodzeniem wykorzystywane również podczas podróży międzymiastowych – mówi Dorota Pajączkowska, PR manager marki Nissan w Polsce.

Na podstawie informacji nadesłanej przez GIP

fot. GIP

 

reklama