Autobusy z napędem wodorowym

Autobusy z napędem wodorowym pojadą do Niemiec

Pojazd Solaris Urbino 12 hydrogen znalazł kolejnych nabywców. Będąca częścią Verkehrsverbund Rhein-Ruhr spółka WSW Mobil z Wuppertalu oraz przewoźnik RVK Köln złożyli zamówienia, na dostawę przez firmę Solaris Bus & Coach, łącznie 25 pojazdów, będą to proekologiczne autobusy z napędem wodorowym.

Przewoźnicy z Wuppertalu i Kolonii zamówili autobusy z napędem wodorowym

Dziesięć z 25 zamówionych autobusów będzie kursować w Wuppertalu, natomiast pozostałych 15 swoją pracę wykonywać będzie na liniach obsługiwanych przez RVK Köln w pobliskiej Kolonii. Do obu miast pierwsze z zamówionych autobusów napędzanych wodorem zostaną dostarczone jeszcze w tym roku. Pozostałe zostaną przekazane obu przewoźnikom do końca 2021 r. – informuje Solaris Bus & Coach.

Solarisy, które wkrótce trafią na niemieckie ulice, wykorzystują zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Dzięki zastosowanej technologii autobusy będą miały możliwość pokonania na pojedynczym tankowaniu do 350 km. Energia elektryczna w ogniwie wodorowym powstaje w procesie odwróconej elektrolizy wody i przekazywana jest bezpośrednio do układu napędowego. Jedynymi produktami ubocznymi reakcji chemicznej zachodzącej w ogniwie są ciepło oraz para wodna. Pojazdy nie emitują więc żadnych szkodliwych substancji.

Autobusy z napędem wodorowym z baterią trakcyjną

Wodorowe autobusy z Bolechowa wyposażone będą w baterię trakcyjną Solaris High Power o pojemności ok. 30 kWh, która ma za zadanie wspomaganie ogniwa paliwowego w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. Bateria ładowana będzie energią pochodzącą z wodoru oraz poprzez rekuperację z procesu hamowania. Prąd uzyskany w wyniku elektrolizy napędzać będzie oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.

Wodór będzie magazynowany w postaci gazowej pod ciśnieniem 350 atmosfer w pięciu zbiornikach nowej generacji na dachu autobusu. Zestaw kompozytowych butli umieszczonych wzdłużnie nad pierwszą osią pojazdu ma pojemność 1560 litrów i pozwoli zmagazynować 37,5 kg wodoru – dodaje producent autobusów.

Na podstawie www.solarisbus.com

fot. Solaris Bus & Coach

reklama

reklama

reklama

 

partner merytoryczny

reklama