Solaris Bus & Coach (SB&C) przypomniał, że kilka miesięcy temu wygrał przetarg na dostawę 110 autobusów hybrydowych typu mild hybrid. Mają one trafić do przewoźnika ATAC w Rzymie. W ostatnich dniach, SB&C pozyskała również drugie zamówienie, tym razem na 244 autobusy napędzane CNG (sprężony gaz ziemny). Przy maksymalnym wykorzystaniu opcji przez zamawiającego, kontrakty wraz z usługami serwisowymi osiągną wartość ponad 200 mln euro – pochwaliła się SB&C.
Rzym będzie wykorzystywać co najmniej 244 autobusy napędzane CNG
W ostatnich miesiącach, firma Solaris przedstawiła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na dostawy 110 sztuk przegubowych pojazdów typu mild hybrid. Postępowanie przetargowe prowadziła grupa zakupowa Gubielo dla przewoźnika ATAC Roma. Oferta Solarisów Urbino 18 wyposażonych w systemy mild hybrid zyskała najwyższą ocenę. Dlatego w br. producent z podpoznańskiego Bolechowa dostarczy na ulice Rzymu 110 nowych pojazdów z napędem hybrydowym.
Natomiast kilka dni temu spółka Gubielo oraz ATAC Roma złożyły zamówienie na autobusy napędzane sprężonym gazem ziemnym (CNG – compressed natural gas). Także w tym postępowaniu oferta SB&C z 12-metrową wersją Urbino CNG okazała się najkorzystniejsza. Dzięki temu do stolicy Włoch w latach 2024 i 2025 trafią również 244 autobusy Solaris Urbino 12 CNG na sprężony gaz ziemny. Co więcej, zamówienie na gazowce zakłada tzw. opcję, czyli możliwość zwiększenia liczby pojazdów o kolejnych 78 sztuk. O tym zamawiający może zadecydować w kolejnych miesiącach.
Oprócz dostaw ww. autobusów, SB&C będzie także realizować ich obsługę serwisową przez 10 kolejnych lat. Łączna wartość zakupionych pojazdów oraz wszystkich dodatkowych usług, przy założeniu, że zamawiający skorzysta z wszystkich opcji, wyniesie ponad 200 mln euro. To jeden z największych kontraktów w historii firmy.
Na podstawie nadesłanej informacji
fot. SB&C