autobusów wodorowych

Dostawy autobusów wodorowych Solaris do Francji i Niemiec

Solaris Bus & Coach pozyskał zamówienia z Francji oraz Niemiec. Osiem autobusów wodorowych zostanie dostarczonych do miasta Belfort, 26 pojazdów trafi do Kerpen.

Osiem przegubowych autobusów wodorowych dla Belfort

Autobusy Urbino 18 hydrogen mają zostać dostarczone do Belfort w drugiej połowie przyszłego roku.

Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy współpracować z SMTC w Belfort i dostarczyć do miasta zaawansowane technologicznie, bezemisyjne autobusy wodorowe. Urbino 18 hydrogen to nie tylko innowacyjny środek transportu, ale również krok w kierunku zrównoważonej przyszłości. Dzięki nowym Solarisom mieszkańcy Belfort będą mogli cieszyć się czystszym powietrzem i nowoczesnym, niezawodnym transportem publicznym – powiedział Brice Bonavia, dyrektor zarządzający spółką Solaris France.

Autobusy dla Belfort wyposażone będą w nowoczesny system wodorowy, na który składają się m.in. ogniwo wodorowe o mocy 100 kW oraz system kompozytowych zbiorników pozwalających zmagazynować ponad 50 kg wodoru pod ciśnieniem 350 bar. Wsparcie dla ogniwa paliwowego w momentach największego zapotrzebowania na energię elektryczną, stanowić będą baterie Solaris High Power. Pojazdy napędzać będzie silnik elektryczny o mocy 240 kW. Na ich wyposażeniu znajduje się także napęd modułowy – poprzez rozproszenie elementów składowych, pozwala na lepsze wykorzystanie miejsca na dachu oraz zwiększenie przestrzeni pasażerskiej. Zamówione pojazdy będą posiadały klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła.

Do Kerpen trafi 26 wodorowych Solarisów

Przewoźnik w niemieckim Kerpen złożył natomiast zamówienie na 26 Solarisów Urbino 12 hydrogen. Dostarczono już dwie pierwsze sztuki. Dostawy pozostałych pojazdów zaplanowano – podobnie, jak w przypadku Belfort – na przyszły rok.

Jesteśmy zaszczyceni, że możemy dostarczyć do Kerpen nasze najnowocześniejsze autobusy napędzane wodorem. To kolejny ważny moment w ewolucji sektora transportowego. Wybór REVG Kerpen potwierdza zaangażowanie operatora w pionierskie rozwiązania w zakresie zrównoważonego transportu. To kolejne miasto, z którym możemy wspólnie podążać w kierunku bardziej ekologicznej przyszłości, napędzanej innowacjami i odpowiedzialnością za środowisko – powiedział Christian Goll, dyrektor zarządzający Solaris Deutschland.

Na wyposażeniu autobusów znajdą się wodorowe ogniwa paliwowe o mocy 70 kW, generujące energię elektryczną bezpośrednio na pokładzie autobusu. Za zasilanie odpowiedzialne będą centralne silniki elektryczne. Na wyposażeniu autobusów dla Kerpen również znajdą się baterie Solaris High Power.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Solaris Bus & Coach

Partner Portalu

Partner Portalu