Autobus o napędzie elektrycznym

Autobus o napędzie elektrycznym na testach w Grudziądzu

Miejski Zakład Komunikacji w Grudziądzu (MZK) testuje autobus o napędzie elektrycznym. Testy pojazdu marki Mercedes na grudziądzkich ulicach potrwają do 19 maja. E–Citaro dostarcza firma EvoBus Polska – poinformowała Polska Agencja Prasowa (PAP).

Autobus o napędzie elektrycznym – zamiar zakupu 17 pojazdów

Jak wskazuje PAP, MZK ma już doświadczenia w obsłudze autobusów z napędem hybrydowo-elektrycznym. Teraz chce sprawdzić, jak sprawować się będą autobusy w pełni elektryczne. Jest to ważne, bo miejska spółka przymierza się do zakupu 17 autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Aby uzyskać wsparcie finansowe MZK złożył wniosek o środki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wartość projektu to niemal 52 mln zł, a dofinansowanie ma wynieść 38,7 mln zł. Wnioski MZK pozytywnie przeszły już ocenę formalną i czekają na ocenę merytoryczną – wskazuje PAP.

Mamy nadzieję, że pozyskamy wsparcie finansowe na zakup 17 autobusów elektrycznych. Mamy już pewne doświadczenia, dlatego że w naszym mieście jeżdżą już bardzo nowoczesne autobusy hybrydowe. Jest to siedem nowych wozów, a więc idziemy w kierunku elektromobilności, która jest przyszłością. Dzisiejsza prezentacja to kolejny dowód na to, że idziemy w tym kierunku – powiedział Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza, podczas prezentacji testowanego pojazdu.

Autobus o napędzie elektrycznym testowany w warunkach ekstremalnych

Odbywające się testy mają pomóc oszacować, jak długi dystans jest w stanie pokonać autobus elektryczny w Grudziądzu – z uwzględnieniem istniejącego układu drogowego i warunków ruchu. Pozwoli to określić optymalną lokalizację stacji szybkiego ładowania dla autobusów elektrycznych, które zostaną zakupione – tłumaczy PAP.

Test ma na celu sprawdzenie kilku parametrów. Pierwszym jest zasięg – czy ten, który deklarowany przez producenta jest rzeczywiście osiągalny w warunkach tzw. ekstremalnych. Warunki ekstremalne, to włączone ogrzewanie, włączona klimatyzacja i podjazdy pod duże wzniesienia – w naszym przypadku będzie to górka na Strzemięcinie. Chcemy sprawdzić w jaki sposób na zjazdach również pracuje system doładowywania baterii – mówił Paweł Maniszewski, prezes MZK.

Na podstawie pap-mediaroom.pl

fot. UM Grudziądz

reklama

 

partner merytoryczny

reklama