20 wodorowych autobusów

20 wodorowych autobusów dla Holandii Południowej

Umowę na dostawę 20 Solarisów Urbino 12 hydrogen podpisali przedstawiciele Solaris Bus & Coach i przewoźnika Connexxion, obsługującego prowincję Holandia Południowa. Jak podaje Solaris Bus & Coach, Holandia Południowa to najludniejsza prowincja Niderlandów, położona na zachodzie kraju, wzdłuż wybrzeża Morza Północnego. 20 wodorowych autobusów zostanie tam dostarczonych do końca 2021 r. Wraz ze sprzedażą autobusów została podpisana umowa serwisowa na 12 lat.

20 wodorowych autobusów dla czystszego powietrza

Nasze drogi stają się coraz bardziej ruchliwe. Zdrowie naszych pasażerów i mieszkańców jest dla nas niezwykle istotne, dlatego wprowadzenie do ruchu autobusów, które zapewniają czystsze powietrze, stanowi duży krok naprzód – mówi Floor Vermeulen, minister regionalny ds. ruchu i transportu w regionie Zuid-Holland.

Coraz więcej operatorów i decydentów miast wybiera nowoczesne i bezemisyjne rozwiązania transportowe dla swoich regionów. Zalety wodoru jako nośnika energii są niezaprzeczalne. Jesteśmy zaszczyceni, że wraz z firmą Connexxion możemy uczestniczyć w tych przyszłościowych decyzjach – powiedział Petros Spinaris, wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach.

Operatorem pojazdów będzie firma Connexxion, która od końca przyszłego roku będzie korzystała z 20 wodorowych autobusów w rejonach Hoekse Waard i Goeree-Overflakkee.

Jak zaznacza producent, pojazdy Solaris Urbino 12 hydrogen wykorzystują zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Wodór gromadzony jest w postaci gazowej w pięciu zbiornikach nowej generacji na dachu autobusu. Zestaw kompozytowych butli typu 4 umieszczonych wzdłużnie nad pierwszą osią pojazdu ma łączną pojemność 1560 litrów.

20 wodorowych autobusów napędzi wodór przetwarzany w energię elektryczną

Energia potrzebna do napędzania autobusu powstaje w ogniwie paliwowym, do którego dostarczany jest wodór zgromadzony w butlach na dachu pojazdu. Wodór jest przetwarzany w energię elektryczną, ta z kolei zasila bezpośrednio jednostkę napędową autobusu, którą stanowi oś z elektrycznymi silnikami. Oprócz tego autobus wyposażony jest w baterię typu Solaris High Power, która stanowi dodatkowy magazyn energii elektrycznej. Jedynymi produktami ubocznymi eksploatacji Solarisa Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna. Według producenta, pojazdy nie emitują do środowiska żadnych szkodliwych substancji.

Tankowanie autobusów wodorowych będzie możliwe w Heinenoord, niedaleko zajezdni autobusowej. Ponieważ wodór staje się coraz bardziej popularnym nośnikiem energii, z tej stacji tankowania będą mogły korzystać również prywatne samochody osobowe. Taka inicjatywa ma na celu promowanie wykorzystania w pełni proekologicznego wodoru. Samo tankowanie wodorem jest procesem krótkim i wygodnym, który nie różni się praktycznie od uzupełniania pojazdu tradycyjnymi paliwami.

Na podstawie www.solarisbus.com

fot. Solaris Bus & Coach

reklama

reklama

reklama

 

partner merytoryczny

reklama