Przedsiębiorstwo autobusowe In-der-City-Bus (ICB) zamówiło 10 autobusów wodorowych marki Solaris do obsługi komunikacji miejskiej we Frankfurcie nad Menem. Już od 2022 r. w metropolii kursuje 13 pojazdów Urbino hydrogen. Przewoźnik planuje także uruchomienie własnej stacji tankowania wodorem w połowie tego roku – informuje Solaris Bus & Coach (SB&C).
Mobilność miejska w barwach „eko” – Frankfurt zamawia 10 autobusów wodorowych
Jak wyjaśnia SB&C, przedsiębiorstwo ICB obsługuje trzy węzły komunikacyjne we Frankfurcie nad Menem i zarządza 34 liniami autobusowymi. Przewoźnik dąży do całkowitej elektryfikacji floty do 2030 r. Obecnie korzysta zarówno z autobusów bateryjnych, wodorowych, jak i niskoemisyjnych autobusów diesla. Przedsiębiorstwo już teraz jest symbolem przyjaznej dla środowiska i komfortowej mobilności miejskiej.
Ostatnio ICB zdecydowało się na zakup kolejnych 10 autobusów wodorowych marki Solaris. Wybór padł na model Urbino 12 hydrogen. Autobusy będą działać na ogniwach paliwowych, a energia elektryczna zostanie wygenerowana z procesu odwróconej elektrolizy wody. Zamówienie obejmuje także dodatkowe baterie Solaris High Power, które wspomagają autobusy w czasie wysokiego zapotrzebowania na energię. Wodór będzie przechowywany w bezpiecznych kompozytowych zbiornikach na dachu pojazdów – dodał SB&C.
Wodorowe autobusy w pierwszym kwartale 2024 r.
Producent dostarczy autobusy w pierwszym kwartale 2024 r. Wartość zamówienia wynosi blisko 6,5 mln euro. Jak wskazuje SB&C, autobusy wodorowe zyskują popularność w transporcie miejskim. Firma ta dostarczyła już prawie 120 autobusów napędzanych ogniwem paliwowym do różnych miast na Starym Kontynencie.
Na podstawie: solarisbus.com
fot. Solaris Bus & Coach