reakcja na awarie

Szybsza reakcja na awarie

Firma Plus, operator sieci GSM, wprowadziła pierwszą na polskim rynku usługę udostępniania w czasie rzeczywistym danych o przybliżonej geolokalizacji połączeń i prób połączeń na numery alarmowe – informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu (MPWiK).

Jak zaznacza wrocławskie MPWiK, usługa jest dedykowana podmiotom i służbom użyteczności publicznej, obsługującym numery alarmowe (np. firmom wodociągowym, zakładom energetycznym, przedsiębiorstwom ciepłowniczym i zakładom gazowniczym). Pierwszą instytucją korzystającą z usługi jest właśnie MPWiK we Wrocławiu.

Geolokalizacja połączeń na numery alarmowe to nowatorska usługa wpisująca się w wieloletnie działania Plusa na rzecz podnoszenia jakości życia Polaków. Wiemy, jak bardzo ważna jest natychmiastowa i zoptymalizowana czasowo, i lokalizacyjnie pomoc mieszkańcom w razie awarii np. sieci wodociągowej. Dlatego zdecydowaliśmy się wdrożyć pionierską usługę udostępniania w czasie rzeczywistym, trwale zanonimizowanych i zagregowanych, danych o przybliżonej geolokalizacji połączeń i prób połączeń przychodzących na numery alarmowe. Założenia usługi oraz jej wdrożenie zrealizowaliśmy we współpracy z MPWiK we Wrocławiu, które jako pierwsze będzie korzystało z tej innowacyjnej usługi – powiedział Jacek Trujnara, Product Marketing Manager w Dziale Rozwoju Biznesu B2B w sieci Plus.

Szybsza reakcja na awarie dzięki nowatorskiej usłudze

Nowa usługa umożliwia bieżący monitoring i lokalizację miejsc, z których w danym momencie dzwoni najwięcej osób chcących zgłosić awarię na numer alarmowy, np. wrocławskiego pogotowia wodociągowo-kanalizacyjnego 994. Dzięki udostępnianym przez Plusa w czasie rzeczywistym trwale zanonimizowanym i zagregowanym informacjom o przybliżonej geolokalizacji połączeń i prób połączeń, firma obsługująca numer alarmowy może natychmiast reagować, zwłaszcza w przypadku dużych awarii sieci wodociągowej. Usługa rozwiązuje problem niedostępności numerów alarmowych spowodowany ich przeciążeniem – wskazuje MPWiK.

Zapewnienie ciągłości dostaw wody klientom ma dla nas kluczowe znaczenie, dlatego w przypadku awarii wodociągowych, szczególnie tych o większej skali, ważny jest możliwie jak najkrótszy czas reakcji na zgłoszenie. Dzięki partnerstwu z siecią Plus oraz podejściu „we can do it” znaleźliśmy i wdrożyliśmy zupełnie nowy sposób podnoszenia jakości usług i komfortu mieszkańców, wykorzystując dane zarządzane przez operatora. Posiadając informacje w czasie rzeczywistym, jesteśmy w stanie oszacować skalę awarii (na podstawie liczby dzwoniących) oraz określić jej przybliżoną lokalizację (na podstawie zanonimizowanych lokalizacji dzwoniących) jeszcze zanim klienci zdążą ją zgłosić. W przypadku rozległych awarii każda minuta ma ogromne znaczenie. Szybki czas reakcji to przede wszystkim: ograniczenie uciążliwości dla klientów, zmniejszenie strat wody generowanych przez wyciek, ograniczenie negatywnego wpływu na otoczenie, np. uszkodzenia nawierzchni czy podtopienia piwnic oraz zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców – tłumaczy Piotr Słomianny, dyrektor finansów w MPWiK Wrocław.

Na podstawie informacji nadesłanej przez MPWiK Wrocław

fot. MPWiK Wrocław

reklama

 

partner medialny