Na rzecz ograniczenia produkcji plastiku

Zobowiązania na rzecz ograniczenia produkcji plastiku

Z początkiem roku szkolnego 2020/2021 sieć Carrefour zobowiązała się do zmniejszenia ilości plastikowych opakowań m.in. produktów szkolnych, dzięki czemu wyeliminuje łącznie 45 ton tego materiału rocznie – realizując w ten sposób swoje zobowiązania na rzecz ograniczenia produkcji plastiku.

Przybory biurowo-szkolne z materiałów z recyklingu

Carrefour chwali się, że opracował szeroką gamę długopisów, markerów, zakreślaczy i markerów permanentnych wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Za pomocą przyborów szkolnych w opakowaniach Zero Plastic marka uczestniczy w codziennym przekazywaniu dzieciom dobrych nawyków. W Polsce oferta ekoproduktów jest dostępna we wszystkich hipermarketach należących do sieci. Dodatkowo, wszystkie materiały do ekspozycji oferty szkolnej zostały wyprodukowane z surowców pochodzących w 100% z recyklingu – podkreśla sieć handlowa.

W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się, w ramach polityki opakowań, do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 roku 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r. – mówi Barbara Kowalska, dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. – Do ekologicznej oferty Carrefour włączyliśmy szeroką gamę ekoprzyborów szkolnych – pomagając naszym klientom jeszcze pełniej żyć w myśl idei Zero Waste – dodaje.

Zobowiązania na rzecz ograniczenia produkcji plastiku by chronić środowisko

Firma Carrefour zaznacza, że z uwagi na silnie degradujący wpływ plastiku na środowisko, redukcja korzystania z plastikowych toreb jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w jej proekologicznych działaniach. Firma podkreśla też, że zmierza do poprawy jakości strumienia odpadów opakowaniowych, a jako nadrzędny cel stawia sobie dążenie do redukcji ich masy.

Sieć Carrefour Polska, realizując globalne zobowiązanie, w 2019 r. zaoszczędziła 5,1 tony plastiku w produktach marki własnej, a w 2020 r. będą to kolejne 4 tony. W 2020 r. zoptymalizowane zostały 34 opakowania pod kątem redukcji masy plastiku – dodaje firma.

Na podstawie media.carrefour.pl

fot. Carrefour

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner merytoryczny