Zmniejszenie produkcji i konsumpcji plastiku

Zmniejszenie produkcji i konsumpcji plastiku, czyli dystrybutory wody w łódzkich placówkach oświatowych

Jednym z ważniejszych zagadnień związanych z ograniczaniem negatywnych skutków zmian klimatu jest zmniejszenie produkcji i konsumpcji plastiku. Tymczasem wielu z nas nadal przyzwyczajonych jest do kupowania wody w plastikowych butelkach. To jednak nic innego, jak zbędne gromadzenie odpadów – podkreśla Urząd Miasta Łodzi (UM) i wskazuje, że masa odpadów z tworzyw sztucznych odebrana w ramach miejskiego systemu gospodarki odpadami komunalnymi w ubiegłym roku wyniosła prawie 9 tys. ton. Magistrat dodaje, że problem odpadów z plastiku to nie wszystko, bowiem butelkowaną wodę trzeba przewozić, generując przy tym kolejne emisje.

Zmniejszenie produkcji i konsumpcji plastiku – przekonać łodzian do picia kranówki

Zmniejszenie produkcji i konsumpcji plastiku

Projekt realizowany wspólnie z firmą SEGRO Poland oraz łódzkim Zakładem Wodociągów i Kanalizacji (ZWiK-iem), czyli montaż dystrybutorów wody pitnej w placówkach oświatowych, ma zachęcić do zmiany tego negatywnego trendu, przyczyniając się do budowy świadomości ekologicznej wśród łodzian, a także przekonać ich do picia kranówki.

Dzięki firmie SEGRO placówki za darmo zostały wyposażone w zdroje, a ZWiK, także bezkosztowo, wykonał dla nich niezbędne badania wody. Miasto poniosło natomiast koszty montażu urządzeń, którego dokonała firma Topserw, właściciel marki Zdrojownia. Woda na czasie – mówi Adam Pustelnik, pierwszy wiceprezydent miasta.

Łódź ma wodę, która aż w 90% pochodzi ze studni głębinowych sięgających nawet  jednego kilometra, czerpaną z warstw jurajskich i kredowych. Jest bogata w korzystne dla ludzkiego zdrowia minerały: wapń, magnez i potas. Woda ze studni głębinowych nie zawiera cywilizacyjnych zanieczyszczeń – na przykład mikroplastiku. Namawiamy więc łodzian do picia łódzkiej wody głębinowej zamiast kupowania wody w jednorazowych, plastikowych butelkach, które są wyjątkowo szkodliwym dla środowiska odpadem. Najlepiej nosić ze sobą butelkę wielokrotnego użytku i uzupełniać ją wodą z kranu lub tego typu zdrojów – podkreśla Jacek Kaczorowski, prezes Zarządu ZWiK Łódź.

Zmniejszenie produkcji i konsumpcji plastiku i ukłon w stronę europejskiej inicjatywy obywatelskiej

To także ukłon w stronę europejskiej inicjatywy obywatelskiej, która stała się prawem, czyli „Right2Water” – wskazuje UM i dodaje, że zgodnie z tym dokumentem, państwa członkowskie Unii Europejskiej będą wkrótce musiały m.in. zapewniać nieodpłatny dostęp do wody pitnej w budynkach publicznych, zaś woda z kranu powinna nadawać się do bezpośredniego spożycia i należy zachęcać do korzystania z niej. Przedsięwzięcie to – jak zaznacza magistrat – to kolejny przykład owocnej współpracy z biznesem zainteresowanym działaniami proekologicznymi.

W strategię SEGRO wpisane są priorytety, takie jak redukcja emisji dwutlenku węgla, wsparcie lokalnych społeczności oraz rozwój talentów. Wierzymy, że pozytywnych postaw względem środowiska i lokalnych społeczności powinniśmy uczyć już od najmłodszych lat. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z Urzędem Miasta Łodzi, w ramach której zależy nam na promocji picia wody z kranu. W ten sposób chcemy zachęcać najmłodszych do prozdrowotnych postaw, a zarazem minimalizować użycie plastiku, a co za tym idzie, zmniejszać poziom emisji dwutlenku węgla – komentuje Bożena Krawczyk, dyrektor inwestycyjna SEGRO na Europę Centralną.

Zmniejszenie produkcji i konsumpcji plastiku – 15 miejskich placówek w projekcie

SEGRO poprzez współpracę z UM realizuje swój program zrównoważonego rozwoju „Odpowiedzialne SEGRO”. Opiera się on na trzech długoterminowych priorytetach, jakimi są: niska emisja dwutlenku węgla, inwestowanie w lokalne społeczności oraz rozwijanie talentów.

Dziękujemy naszym partnerom za udział w akcji. Mam nadzieję, że 15 miejskich placówek to dopiero początek i projekt będzie miał szansę rozszerzyć się o kolejne – podsumowuje wiceprezydent Pustelnik.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. 2 x www.lodz.pl

reklama

reklama

 

partner merytoryczny

reklama