w obszarze zrównoważonej mody

Platforma poszerza asortyment w obszarze zrównoważonej mody

Platforma modowo-lifestylowa Zalando poinformowała, że rozszerza swój asortyment w obszarze zrównoważonej mody. W związku z tym w nadchodzących tygodniach firma wprowadzi do sprzedaży proekologiczne produkty takich marek jak Ecoalf, Mud Jeans, Swe-s, Girlfriend Collective i Stripe + Stare. Nowe brandy wzbogacą obecną ofertę składającą się z 15 tys. artykułów wyprodukowanych z naturalnych lub pochodzących z recyklingu materiałów.

Zrównoważona moda i dbałość o ochronę środowiska są ważnymi czynnikami, które kształtują rozwój branży odzieżowej w Polsce. Jak wynika z badań, konsumenci są coraz bardziej świadomi pochodzenia i procesu produkcji artykułów odzieżowych. Już 70% z nich jest skłonna zapłacić nieco wyższą cenę za ubrania z ekologicznych surowców – zauważa Zlando.

240 marek w obszarze zrównoważonej mody

Zalando zaznacza, że w swoim asortymencie posiada 240 marek, które produkują odzież z materiałów naturalnych bądź pochodzących z recyklingu, a firma wciąż wprowadza do swojej oferty kolejne marki o zrównoważonym podejściu. Będą to m.in. Ecoalf, Mud Jeans, Swe-s, Girlfriend Collective oraz Stripe + Stare.

– Zrównoważony asortyment na Zalando jest jednym z największych w Europie, ale to dopiero początek. Naszą ambicją jest zapewnienie klientom jeszcze szerszego wyboru produktów, kompleksowych informacji i inspiracji, których potrzebują, aby dokonywać bardziej odpowiedzialnych wyborów w kwestii mody. Wprowadzenie nowych marek jest ważnym krokiem w tej podróży – mówi Sara Diez, Vice President Womenswear w Zalando.

Obecny asortyment przyjazny dla środowiska w Zalando składa się z 15 tys. artykułów, które obejmują wszystkie kategorie, od marek premium, takich jak Mother of Pearl i Filippa K, przez obuwie z Veja, aż po marki outdoorowe, takie jak Patagonia lub dżinsy marki Nudie Jeans. Aby ułatwić klientom znalezienie proekologicznych produktów w szerokiej ofercie, Zalando oznacza wszystkie artykuły wykonane z ekologicznych materiałów specjalną flagą zrównoważenia. Dodatkowe oznaczenia zostały wprowadzone w 2017 r., a obecnie są już dostępne na każdym z 17 rynków, na których działa firma.

Zalando podkreśla, że jako platforma mająca ponad 28 mln klientów w 17 krajach jest świadoma swojej roli w promowaniu proekologicznych postaw w obszarze mody i przy okazji zaznacza, że poszerzanie zrównoważonego asortymentu to nie jedyna proekologiczna inicjatywa firmy. Niedawno Zalando, chcąc zminimalizować swój wpływ na środowisko, zrezygnowało z plastikowych opakowań na produkty kosmetyczne.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Zalando

fot. Zalando

 

partner medialny