Do walki z marnotrawstwem żywności

Zachęcają do walki z marnotrawstwem żywności

Do końca listopada br., wszystkie hiper- i supermarkety Carrefour w Polsce będą zachęcały klientów do walki z marnotrawstwem żywności przed Świętami Bożego Narodzenia. Jak pokazują badania, Polacy są już na 5. miejscu pod tym względem w Unii Europejskiej, a zjawisko to szczególnie nasila się w okresie przedświątecznym, kiedy kupujemy znacznie więcej żywności niż zazwyczaj – podkreśla sieć handlowa. Ogólnopolska kampania Carrefour prowadzona jest wspólnie z Caritas Polska oraz innymi organizacjami pożytku publicznego, z którymi sieć współpracuje w zakresie darowizn żywności.

Do walki z marnotrawstwem żywności zachęcają w ramach akcji „STOP marnotrawstwu”

Jak pokazują badania Tygodnika Gospodarczego Polskiego Instytutu Ekonomicznego, średnio na każdego Polaka przypada aż 247 kg zmarnowanej żywności rocznie. Źródłami strat artykułów spożywczych są przede wszystkim gospodarstwa domowe, mające aż 53% udziału w ogóle marnowanej w Polsce żywności. Carrefour, dostrzegając ten problem, postanowił wspólnie ze swoimi partnerami społecznymi, przygotować przedświąteczną kampanię edukacyjną, która zwróci uwagę Polaków na ten problem w najgorętszym okresie zakupowym roku.

Walka z marnotrawstwem żywności to jeden z głównych filarów zainicjowanego przez Carrefour w 2013 roku ogólnopolskiego programu „STOP marnotrawstwu”, obejmującego przeciwdziałanie marnotrawstwu na każdym szczeblu funkcjonowania firmy. Program ten obejmuje zarówno działania wewnętrzne, jak i propagowanie pozytywnych nawyków w tym zakresie wśród naszych pracowników, dostawców oraz klientów – mówi Barbara Kowalska, dyrektor działu jakości i zrównoważonego rozwoju w Carrefour. – Kampania, którą zainicjowaliśmy obecnie z naszymi partnerami, odnosi się do najważniejszego z zasobów – żywności. Wierzymy, że zachęcając klientów do planowania zakupów, zwracania uwagi na sposób przechowywania żywności czy wreszcie do dzielenia się nią z innymi, spowodujemy, że tegoroczne Święta będą wyjątkowe nie tylko dla nas jako klientów, ale także dla osób potrzebujących czy dla środowiska naturalnego – dodaje dyrektor Kowalska.

Kampania „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności” zachęca do walki z marnotrawstwem żywności

Kampania pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności” obejmuje wszystkie hiper- i supermarkety Carrefour w Polsce, w których zostaną umieszczone stosowne materiały informacyjne. Dodatkowo, na dedykowanej stronie internetowej klienci mogą zapoznać się praktycznymi wskazówkami na temat kupowania i przechowywania produktów spożywczych, a także dowiedzieć się jak zapobiegać jej marnotrawstwu – zaznacza sieć handlowa.

Partnerami kampanii Carrefour są Caritas Polska, a także Fundacja „Pomoc Transportowcom”, Fundacja GABI, Fundacja Pomocy Samotnym Matkom, Stowarzyszenie Miłosierdzia Św. Wincentego w Rabce, Stowarzyszenie „PRZYSTAŃ” Schronisko dla bezdomnych im. Św. Brata Alberta, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci oraz Koło Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnych Ruchowo. Potrwa ona przez dwa tygodnie do 1 grudnia 2020 roku.

Na podstawie media.carrefour.pl

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

pod patronatem

Partner Portalu

Partner Portalu

reklama

Partner Portalu

 

partner merytoryczny