W programie „Green City”

Wrocław w programie „Green City”

Firma InPost będzie wspierać zielone projekty Wrocławia, który będzie uczestniczyć w programie „Green City”. W miniony czwartek (18. listopada) podpisano list intencyjny obejmujący m.in. to zagadnienie – poinformował Urząd Miejski Wrocławia (UM).

Handel za pośrednictwem Internetu (e-commerce) to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Pandemia znacząco zwiększyła zapotrzebowanie na tego typu usługi, stąd widoczny na całym świecie wzrost liczby punktów odbioru paczek – wskazuje UM i dodaje, że w odpowiedzi na ten trend, wspomniana firma w najbliższym czasie planuje we Wrocławiu postawić 100 kolejnych paczkomatów, ale już na zupełnie nowych zasadach niż do tej pory. List intencyjny, na mocy którego zostaną wypracowane dobre praktyki w obszarze e-commerce podpisali Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia i Damian Niewiadomski, wiceprezes Zarządu firmy InPost.

Wrocław w programie „Green City”

Program „Green City” wdrażany przez InPost wspiera rozwój polskich miast zgodnie z ideą „smart city” – przez oferowanie mieszkańcom nowoczesnych usług, rozwój optymalnej i proekologicznej sieci paczkomatów oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. Jest częścią długofalowej strategii firmy InPost, obejmującej szeroki zakres innowacji i inicjatyw proekologicznych – zaznacza UM.

Dzięki naszej współpracy w ramach Programu „Green City”, Wrocław stanie się wkrótce jeszcze bardziej zrównoważonym i przyjaznym mieszkańcom miastem. Traktujemy współpracę z polskimi samorządami na rzecz ochrony klimatu i rozwoju nowoczesnych usług jako jeden ze strategicznych celów InPostu – powiedział Damian Niewiadomski. – Jesteśmy otwarci na różne proekologiczne rozwiązania. W pierwszej kolejności zadbamy o poprawę jakości powietrza, dzięki wymianie naszej floty samochodowej we Wrocławiu na pojazdy elektryczne. Cały czas wdrażamy rozwiązania, które podnoszą komfort życia mieszkańców w myśl idei „smart city”. Jako lider branży e-commerce, chcemy inspirować do działania także innych, dając dobry przykład skutecznej współpracy samorządu i biznesu. Ochrona klimatu i rozwój polskich miast, w tym Wrocławia, to nasza wspólna sprawa – dodał.

Jakie działania będą realizowane w programie „Green City”

W miastach partnerskich firma zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne. Dodatkowo program „Green City” przewiduje rozwój szeregu usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne przy paczkomatach, nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze czy wykorzystanie innowacyjnej antysmogowej kostki brukowej przy nowo instalowanych urządzeniach.

W ramach współpracy z Wrocławiem planowana jest realizacja „zielonych” projektów, na które firma przeznaczy pół miliona złotych. Za wskazanie konkretnych potrzeb odpowiadać będzie Zarząd Zieleni Miejskiej. Pieniądze będą przeznaczone m.in. na kolejne nasadzenia. Chodzi zwłaszcza o wprowadzanie pnączy na różnego rodzaju słupy, przystanki, ogrodzenia, ale także o drzewa i krzewy – dodaje UM.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. UM Wrocławia

reklama

 

partner merytoryczny

reklama