w walce ze zmianami klimatu

Usługi płatnicze, w walce ze zmianami klimatu

Mastercard i firma fintech Doconomy ogłosiły nawiązanie współpracy, która ma zmierzać do walki ze zmianami klimatu poprzez wprowadzenie DO, czyli bezpłatnej i prostej w użyciu usługi bankowości mobilnej.

Usługa ma umożliwić użytkownikom śledzenie, zrozumienie i obniżenie ich śladu węglowego, a także kompensację generowanych przez nich emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Rozwiązanie to ma stanowić ważny element realizacji zobowiązań Mastercard dotyczących tworzenia innowacji na rzecz zrównoważonej przyszłości.

Usługa bankowości mobilnej w walce ze zmianami klimatu

Wprowadzana przez Mastercard i Doconomy aplikacja DO pomaga ekologicznie zaangażowanym konsumentom podejmować codzienne decyzje zakupowe zgodnie z wartościami, które wyznają. DO umożliwia również kompensację emisji gazów cieplarnianych poprzez zaangażowanie w proekologiczne projekty, certyfikowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ). W ramach usługi można też zainwestować w fundusze, które wywierają pozytywny wpływ na ludzi i planetę. W efekcie aplikacja pozwala konsumentom zrozumieć wpływ ich konsumpcji na środowisko przyrodnicze oraz daje im do ręki gotowe narzędzia, dzięki którym mogą wspierać jego ochronę.

– Wspólnie z Doconomy możemy angażować konsumentów, sprzedawców i świat biznesu w walkę ze zmianami klimatycznymi. Ta współpraca to ważny element naszej filozofii zrównoważonego rozwoju. Za pomocą tego innowacyjnego rozwiązania, użytkownicy DO mogą zmniejszać swój ślad węglowy podejmując odpowiednie wybory konsumenckie — powiedział Mark Barnett, szef pionu w Mastercard na Wielką Brytanię, Irlandię, kraje nordyckie i bałtyckie.

Oprócz aplikacji, klienci mogą otrzymać również fizyczną, przyjazną dla klimatu i biodegradowalną kartę płatniczą DO Mastercard. Nadruki na tej karcie wykonane są na bazie substancji, które kiedyś zanieczyszczały powietrze, a następnie zostały z niego pozyskane w ramach procesów oczyszczających powietrze (technologia Air-Ink). Jest też w pełni zbliżeniowa, ponieważ nie ma paska magnetycznego. To pierwsza tego rodzaju karta na świecie.

– Dzięki globalnej sieci Mastercard, Doconomy może dotrzeć do konsumentów na całym świecie i wykorzystać ich siłę, a także skierować kapitał w kierunku ekologicznych inicjatyw. Poczucie misji i wiedza technologiczna sprawiają, że żaden inny partner nie pomoże nam w tym lepiej niż Mastercard — powiedziała Nathalie Green, dyrektor generalna Doconomy.

UNFCCC zainteresowana możliwością współpracy

Sekretariat UNFCCC, komórki ONZ odpowiedzialnej za zmiany klimatyczne, chce przeanalizować możliwości współpracy z Doconomy i Mastercard w celu promowania działań na rzecz klimatu oraz zwiększania świadomości w tej dziedzinie wśród obywateli i organizacji na całym świecie. – DO to nowy i interesujący sposób, w jaki można bezpośrednio przybliżyć konsumentom tematykę zmian klimatycznych, a to jeden ze strategicznych celów naszego globalnego programu — powiedział Niclas Svenningsen, menedżer ds. globalnych działań na rzecz klimatu w UNFCCC.

Aplikacja DO będzie dostępna od kwietnia, a jej wprowadzenie jest planowane również w Polsce.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. nadesłana

 

partner medialny