Dlaczego łąki kwietne są ważne? – spytał Lidl Polska. Firma odpowiedziała, że gwarantują one zróżnicowanie gatunków roślin i owadów, a dodatkowo cieszą oko. Dlatego właśnie Lidl Polska tworzy łąki kwietne obok sklepów i centrów dystrybucji. Sieć handlowa podkreśla, że łąki Lidla porastają obszar, który odpowiada powierzchni ok. 800 boisk siatkarskich!
Tworzy łąki kwietne, bo to bardziej ekologiczne rozwiązanie niż trawnik
Łąka kwietna to wyjątkowa przestrzeń, na której może występować nawet 300 gatunków roślin i zwierząt – podkreśla firma. Szczególnie ważne są pszczoły, które odgrywają ogromną rolę w ekosystemie, m.in. zapylając rośliny. Jeżeli stworzymy im odpowiednie warunki, wspomożemy je w tej mozolnej, a bardzo potrzebnej pracy – dodaje sieć handlowa.
Jakie jeszcze korzyści płyną z sadzenia łąk? Jest to bardziej ekologiczne rozwiązanie niż trawnik. Korzenie roślin łąkowych są długie, dzięki czemu wchłaniają dwa razy więcej wody niż trawa. Dzięki temu doskonale radzą sobie zarówno w trakcie suszy, jak i podczas obfitych deszczów – łąka doskonale chroni przed podtopieniami. Warto docenić również, że nie wymaga żadnych środków chemicznych ani nawozów. Co więcej, w ciągu jednego sezonu trawnik wymaga koszenia ok. 20 razy, natomiast łąka wymaga jedynie dwóch takich zabiegów. Jakby wszystkich zalet było jeszcze mało, dane pokazują, że łąka pomaga nawet w walce ze smogiem oraz ochładza powietrze. Firma zwraca na to uwagę powołując się na informacje zawarte na stronie laka.org.pl.
Trend widoczny na całym świecie
– Nasze sklepy to najczęściej obiekty wolnostojące z parkingami oraz terenami zielonymi. Przy niektórych istnieje przestrzeń do zagospodarowania. Zamiast siać trawę, która wymaga wiele pracy choćby przy koszeniu, zdecydowaliśmy o tworzeniu łąk kwietnych. Jest to trend widoczny na całym świecie, nierzadko w dużych miastach, w których brakuje naturalnego środowiska dla owadów. Rozwiązanie to jest zdecydowanie bardziej ekologiczne i przyjazne dla środowiska, dlatego z ogromną radością wprowadziliśmy je przy wybranych sklepach i centrach dystrybucyjnych Lidl. Wierzymy, że w ten sposób zainspirujemy inne podmioty na rynku do tworzenia łąk i wspierania bioróżnorodności, która ma wpływ na ochronę klimatu. Niektóre łąki kwitły w tym roku już po raz kolejny. Cieszymy się, że z roku na rok nasze łąki są coraz piękniejsze i mamy ich coraz więcej. Nadal jednak jesteśmy w fazie testów tego rozwiązania, na tę chwilę głównie obserwujemy zrealizowane projekty i dokonujemy korekt tam, gdzie to potrzebne – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.
Firma tworzy łąki kwietne – obecnie funkcjonują przy 15 sklepach
Sieć chwali się, że tworzy łąki kwietne. Obecnie rosną one przy 15 sklepach oraz przy dwóch centrach dystrybucyjnych Lidl Polska. Ich łączna powierzchnia to ok. 129 tys. m2, co odpowiada powierzchni prawie 800 boisk siatkarskich. Przy ich tworzeniu stosuje się wieloletnie mieszanki kwiatów i roślin polnych, w skład których wchodzą m.in. takie gatunki, jak chaber bławatek, gipsówka wytworna, jeżówka purpurowa, len zwyczajny, maciejka dwuroga czy nagietek lekarski. Sieć już teraz planuje rozszerzanie projektu o kolejne lokalizacje.
Na podstawie nadesłanej informacji
fot. Lidl Polska