Rozwiązywanie problemów z hałasem

Tramwaje i rozwiązywanie problemów z hałasem

Zespół pracowników, których domeną jest rozwiązywanie problemów z hałasem otrzymywał skargi na piski tramwajów na pętli Piaski – zwróciły uwagę Tramwaje Warszawskie. W związku z tym przeprowadzono kilka serii badań akustycznych, w wyniku których okazało się, że winowajcami są dwukierunkowe tramwaje Pesa Jazz używane na linii 11, które wjeżdżając na pętlę od strony alei Reymonta zgrzytały po szynach.

Rozwiązywanie problemów z hałasem – pomogła zmiana trasy

Tramwaje Warszawskie dodają przy tym, że wprawdzie pomiary hałasu nie wykazały przekroczenia norm, lecz firma doszła do wniosku, że mieszkańcy Piasków potrzebują by problem został rozwiązany. Rozważane były różne rozwiązania, również techniczne, ale ostatecznie źródło hałasu udało się wyeliminować w niekonwencjonalny sposób. Organizator transportu publicznego w Warszawie – Zarząd Transportu Miejskiego przyjął bowiem propozycję zamiany tras dwóch linii 11 i 26. Na linii 26, która została skierowana na pętlę Piaski nie trzeba używać tramwajów dwukierunkowych, jeżdżą na niej inne, mniej uciążliwe wagony. Z kolei linia 11 została skierowana na pętlę Koło, gdzie dotychczas kończyła bieg linia 26.

Rozwiązywanie problemów z hałasem we współpracy z akredytowanym laboratorium

Przy okazji stołeczna spółka podkreśla, że Zespół ds. walki z hałasem, który działa w Tramwajach Warszawskich to specjaliści z różnych branż, którzy systematycznie analizują zgłoszenia dotyczące hałasu. W ocenie hałasu pomaga firmie także akredytowane laboratorium, które rocznie wykonuje kilkadziesiąt pomiarów. Wiele z tych badań prowadzonych jest na podstawie wniosków mieszkańców. W ramach prac zespołu szukane są rozwiązania, które mogą obniżać oddziaływanie tramwajów na otoczenie w konkretnych lokalizacjach – są to rekomendacje techniczne, jak np. szlifowanie szyn albo instalacja absorberów hałasu na kołach wagonów. Niekiedy firma sięga także po nietypowe rozwiązania, jak zmiana tras tramwajów.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Tramwaje Warszawskie

reklama

reklama

 

reklama

partner merytoryczny