ReFashion

Staruje kampania ReFashion

Polskie Stowarzyszenie Zero Waste (PSZW) poinformowało, że startuje z kampanią ReFashion o zrównoważonej modzie.

Fast fashion (szybka moda) jest tania, atrakcyjna i uzależniająca, a zarazem pociąga za sobą skutki na pierwszy rzut oka niewidoczne dla konsumenta. Skutki, o których milczą magazyny branżowe i blogi modowe. Tymczasem szybka moda jest synonimem łamania praw pracowniczych, katastrofalnego skażenia środowiska i rosnącej góry odpadów tekstylnych – przekonuje PSZW.

Dlatego w opinii organizacji nadszedł czas na zmiany. Stąd też w obliczu narastających konsekwencji popularności „fast fashion” PSZW zainicjowało kampanię ReFashion. Jej celem jest uświadomienie szerokiego spektrum kosztów szybkiej i taniej mody oraz podjęcie próby ograniczenia jej skutków poprzez pokazywanie pozytywnych i atrakcyjnych alternatyw.

Polskie Stowarzyszenie Zero Waste inicjuje kampanię ReFashion

Kampania zaprojektowana jako zespół działań, publikacji, spotkań, warsztatów ma na celu zachęcenie do dzielenia się pomysłami na alternatywne podejście do mody. Polskie Stowarzyszenie Zero Waste chce zachęcać konsumentki i konsumentów do podejmowania bardziej odpowiedzialnych, zrównoważonych wyborów w odniesieniu do mody. W tym miejscu PSZW prezentuje szereg możliwych działań, takich jak: kreatywne przerabianie ubrań, korzystanie z zasobów szaf mam i babć, wymiana ubrań ze znajomymi, zakupy z drugiej ręki, budowanie kapsułowej garderoby, minimalistyczne podeście do mody, zakupy lokalne, szycie na miarę i wiele, wiele innych. W przekonaniu organizatorów akcji ReFashion każdy z tych sposobów zastosowany choć do ułamka zakupów odzieżowych wywrze pozytywny wpływ na środowisko naturalne i społeczno-ekonomiczny kontekst przemysłu tekstylnego.

Według PSZW, wszystko to buduje nową świadomość, która sprawia, że alternatywne wybory konsumenckie stają się powodem do dumy i dają poczucie, że indywidualne wybory wywierają pozytywny wpływ na otaczający świat.

ReFashion

W ramach kampanii realizowane będą m.in. warsztaty adresowane do różnych grup społecznych (dziewcząt opuszczających placówki opiekuńczo wychowawcze, seniorów czy młodych mam) mające uświadamiać problem szybkiej mody oraz proponować atrakcyjne alternatywy dla podążania za rytmem dyktowanym przez duże sieci handlowe. Szczegóły wydarzeń będą publikowane na profilu Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste oraz na dedykowanym profilu kampanii.

Organizatorzy kampanii zachęcają również do dzielenia się swoimi pomysłami i do publikowania swoich sposobów na ReFashion w mediach społecznościowych z oznaczeniem #refashion i #proudtorefashion.

Stowarzyszenie jest pełne wiary, że stylowa szafa nie musi być źródłem wyrzutów sumienia, a każdy mały krok w kierunku zmiany nawyków konsumenckich to powód do dumy oraz okazja by świętować i celebrować modę.

Organizacja zachęca również odpowiedzialne marki odzieżowe do włączenia się w kampanię i do pokazywania swojego podejścia do #refashion oraz działań przyczyniających się do tego aby przyszłe pokolenia mogły się cieszyć czystym środowiskiem.

Na podstawie informacji nadesłanej przez PSZW

fot. PSZW

 

partner medialny

reklama