ogranicza zużycie opakowań

Sieć handlowa ogranicza zużycie opakowań

Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt – taka forma sprzedaży warzyw i owoców „BIO” jest możliwa – informuje sieć Lidl Polska, która wprowadza właśnie do sklepów pierwsze warzywa „BIO” znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem. Na Ryneczku Lidla już można znaleźć: BIOdynię piżmową oraz BIOseler znakowane w ten sposób.

Lidl Polska podkreśla, iż wie, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – bo na całym świecie są ich miliardy, dlatego ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w 2019 r. Lidl Polska ma zredukować zużycie plastiku o ponad 800 ton (zredukowana waga plastiku prognozowana na rok 2019 na podstawie danych odsprzedażowych z okresu styczeń – grudzień 2018 r.). Firma zaznacza, że pierwsze kroki zostały już postawione, a jeszcze więcej innowacyjnych działań przed siecią. Stawiając sobie kolejne, konkretne cele w trosce o ochronę środowiska i przyszłość planety, Lidl wprowadził właśnie innowacyjny sposób znakowania owoców i warzyw „BIO” za pomocą wiązki światła. To może być przełom w (roz)pakowaniu produktów „BIO” – zaznacza sieć.

Lidl ogranicza zużycie opakowań – sieć wprowadza innowacyjne znakowanie naturalnym światłem

Już od początku grudnia we wszystkich sklepach Lidl pojawią się pierwsze warzywa „BIO” znakowane przy pomocy natural branding’u, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Będą to: BIOdynia piżmowa oraz BIOseler. Metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów – podkreśla firma i dodaje, że przy wykorzystaniu skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. W ten sposób warzywa „BIO” będą dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty „BIO” znaleźć będzie można bezpośrednio na skórce.

Od początku istnienia farmy realizujemy ideę rolnictwa ekologicznego, w ten sposób klienci Lidla w całej Polsce mają dostęp do świeżych warzyw i owoców „BIO”. Dzięki wieloletniej współpracy z Lidl Polska możemy nieustannie się rozwijać i wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania. Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób. Firma Lidl Polska umożliwiła realizację nowego projektu. Wartym podkreślenia jest fakt, że ten sposób znakowania w żaden sposób nie ingeruje w warzywa, są one pełnowartościowe. Co więcej, po obraniu skórka jest w pełni kompostowalna – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej.

Nie tylko ogranicza zużycie opakowań

Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 r. 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. Aby to osiągnąć systematycznie pracujemy już dzisiaj. Postawiliśmy pierwsze kroki wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 r. obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.

Od początku grudnia w sklepach Lidl dostępne są pierwsze warzywa znakowane naturalnym światłem.

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania po recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowacje i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” ma stać się rzeczywistością.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Lidl Polska

 

partner medialny