torby wielokrotnego użytku z certyfikatem

Sieć handlowa i torby wielokrotnego użytku z certyfikatem

Lidl Polska podkreśla, że w trosce o środowisko przyrodnicze, poszukuje korzystniejszych rozwiązań. Sieć właśnie wprowadziła do sprzedaży „wielokrotki”, czyli wielorazowe torby na zakupy oznaczone certyfikatem Blue Angel, dzięki którym jest możliwe wyeliminowanie do 2000 ton plastiku w ciągu roku. To – jak podaje Lidl Polska – kolejny krok sieci w drodze do gospodarki obiegu zamkniętego i realizacji przyjętych zobowiązań w zakresie redukcji użycia plastiku w ramach strategii REset Plastic.

Lidl Polska wprowadza torby wielokrotnego użytku z certyfikatem Blue Angel

Sieć zaznacza, że konsekwentnie realizuje kolejne cele dotyczące redukcji plastiku, prowadzące do zmniejszenia wpływu na środowisko przyrodnicze. Sieć właśnie wprowadziła do sklepów reklamówki i torby na zakupy wielokrotnego użytku, wykonane w 80% z surowców pochodzących z recyklingu i w 100% nadające się do recyklingu. Lidl dodaje, że zachowanie najwyższych standardów produkcji toreb potwierdza certyfikat Blue Angel, który – wg sieci – stanowi najbardziej uznane na świecie oznaczenie, skupione głównie na procesie przetwarzania surowców oraz produkcji towarów pod kątem ich wpływu na środowisko przyrodnicze. Zmiany w tym zakresie będą zauważalne na wszystkich plastikowych torbach na zakupy dostępnych w sieci Lidl. Wprowadzone zmiany w gramaturze i surowcu pozwolą zaoszczędzić do 2000 ton plastiku w ciągu roku.

Robiąc zakupy spożywcze korzystamy z toreb zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu minut, zatem cykl życia produktu jest bardzo krótki. W ciągu roku w dalszym ciągu każdy z nas zużywa średnio 250-300 toreb – to ogromna ilość plastiku. Korzystając z toreb wiele razy jesteśmy w stanie znacznie ograniczyć jego wolumen. Lidl Polska już eliminuje plastik w opakowaniach produktów marek własnych oraz pracuje nad tym aby wszystkie te opakowania nadawały się do recyklingu. Kolejnym, istotnym krokiem są właśnie zmiany w zakresie toreb na zakupy. Wybierając torby na zakupy wielokrotnego użytku z certyfikatem Blue Angel mamy pewność, że są one wyprodukowane z poszanowaniem środowiska naturalnego, z surowców pochodzących w 80% z recyklingu, a w kolejnym kroku w pełni nadające się do recyklingu. Pamiętajmy, by dokonywać świadomych wyborów i by „wielkorotki” towarzyszyły nam zawsze podczas robienia zakupów komentuje – Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.

Strategia Reset Plastic – wyrazem odpowiedzialności

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, opracowała całościową strategię REset Plastic, obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” ma stać się rzeczywistością.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Lidl Polska

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner merytoryczny