proekologiczne opakowania

Przestawiają się na proekologiczne opakowania

Zalando zapowiada, że do 2020 r. przestawi się na proekologiczne materiały opakowaniowe. W ramach tego procesu firma przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych – z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku o niemal 9,5 tys. kg rocznie.

Zalando, platforma modowo-lifestylowa, podejmuje działania w celu minimalizowania swojego wpływu na środowisko. Plastikowe torby na produkty z oferty Beauty zostały zastąpione papierowymi. Do 2020 r. spółka zobowiązuje się zaś do całkowitej wymiany materiałów opakowaniowych na proekologiczne, w 100% pochodzące z recyklingu.

Zalando zapowiada przejście na proekologiczne opakowania

Obecnie prowadzimy proces zamiany plastikowych toreb, w których dostarczane są produkty kosmetyczne (tzw. “Beauty bags”) na papierowe. W tym momencie, jeśli klient zamówi na przykład szminkę i tusz do rzęs, pakujemy te dwa produkty w wyściełaną plastikową torbę i umieszczamy je w naszym pudełku Zalando. Artykuły urodowe wymagają dodatkowej ochrony, ponieważ są bardzo delikatne. Dla naszych “Beauty Bags” znaleźliśmy jednak alternatywę wykonaną z papieru, która pochodzi w 100 procentach z recyklingu i którą można użyć ponownie do innych celów. Jednocześnie wprowadziliśmy tak zwane polybags, cienkie rękawy ochraniające tekstylia, wykonane w ponad 60 procentach z recyklingowanego plastiku. Zmiany te zmniejszą nasze zużycie tworzyw sztucznych nie nadających się do recyklingu o około 625,6 ton w porównaniu z rokiem ubiegłym – mówi Uwe Streiber odpowiedzialny za obszar Packaging Management w Zalando SE.

Zalando podkreśla, że opakowania to dla firmy jeden z najbardziej strategicznych tematów w całym e-commerce. Według badań kwestia ta jest także ważna dla polskich konsumentów – aż 77% z nich chciałoby bardziej ekologicznego sposobu transportu zamawianych towarów.

Opakowania są pierwszym, więc jednym z najważniejszych punktów kontaktu z klientami. Jest to jednak złożony temat – dążymy do zmniejszenia liczby zużywanych materiałów i uczynienia ich bardziej przyjaznymi dla środowiska, ale musimy również zapewnić odpowiednią ochronę produktów w drodze do klienta. Jako platforma, mamy wpływ na to jakich surowców używamy oraz możemy dostosowywać nasze procesy w taki sposób, aby zmniejszyć ich zużycie. Dzięki temu rozwiązujemy dwa problemy środowiskowe: ograniczamy emisję dwutlenku węgla oraz liczbę odpadów – mówi Uwe Streiber.

Ograniczenie emisji CO2 i wydłużenie cyklu życia

W ramach swojej strategii ochrony klimatu Zalando zainwestowało też w torby, w których przesyłane są ubrania, zamieniając surowiec na tworzywo w 80% pochodzące z recyklingu (PCR). Dzięki temu firma może oszczędzać do 40% emisji dwutlenku węgla na kilogram opakowania. Ze względu na wysoką zawartość materiału PCR, torby wysyłkowe Zalando otrzymały certyfikat Blue Angel oznaczający, że spełniają one wysokie standardy w zakresie ochrony środowiska, zdrowia i wydajności – chwali się firma.

Według firmy przyszłością opakowań stosowanych w e-commerce mogłoby być również ich ponowne wykorzystanie. Użycie materiałów pochodzących z odpadów pozwala na zmniejszenie emisji CO2 oraz wydłużenie cyklu życia oryginalnego surowca. Kierując się tą ideą firma planuje przeprowadzić pilotaż rozwiązania z opakowaniami wielokrotnego użytku.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Zalando

fot. Zalando

 

partner medialny