Przedsiębiorczość w powiązaniu z dbałością o środowisko

Przedsiębiorczość w powiązaniu z dbałością o środowisko

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo to innowacyjny program edukacyjny, w którym uczniowie zakładają w szkole realnie działającą firmę. Celem programu jest przygotowanie uczniów do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, pokazanie szans i zagrożeń wynikających z samozatrudnienia oraz kształtowanie niezbędnych postaw i umiejętności w zakresie przedsiębiorczości – informuje firma VIVE Textile Recycling.

W ramach programu edukacyjnego, uczniowie – wspólnicy miniprzedsiębiorstwa szukają pomysłu na produkt bądź usługę, przygotowują biznesplan przedsięwzięcia, gromadzą niezbędny kapitał, podejmują działania marketingowe, produkują i sprzedają swoje produkty bądź usługi oraz prowadzą dokumentację finansową swojego miniprzedsiębiorstwa.

Przedsiębiorczość w powiązaniu z dbałością o środowisko – program edukacyjny

Uczniom w prowadzeniu miniprzedsiębiorstwa pomagają konsultanci biznesowi, a nad prawidłową realizacją programu czuwa nauczyciel – opiekun młodzieżowego miniprzedsiębiorstwa. Do uczniów z VI Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Kielcach, którzy uruchomili młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo ,,WOMBAT”, pomocną dłoń wyciągnęła Agnieszka Servaas z VIVE Management. W ramach pomocy zorganizowała dla młodzieży warsztat wprowadzający w ideę przedsiębiorczości, testy osobowości, dzięki którym mogli lepiej zrozumieć swoje wzajemnie zachowania i styl pracy, szkolenia na temat wprowadzania nowego produktu na rynek, zarządzania projektowego oraz działań marketingowych. Dzięki temu uczniowie – przedsiębiorcy rozwiązali początkowy problem małego popytu na swoje produkty.

Warto przy tym zaznaczyć, że firma „WOMBAT” zajmuje się produkcją toreb i worków wykonanych w z materiałów w całości pochodzących z recyklingu. Materiały te pozyskiwane są od VIVE Textile Recycling.

Jesteśmy młodymi, ambitnymi ludźmi, którzy patrzą z nadzieją w przyszłość i pragną szerzyć idee ekologii i recyklingu. Pomysł na naszą firmę narodził się z pasji do ekologii oraz chęci stworzenia czegoś nietuzinkowego, jak i zauroczenia niezwykłym zwierzątkiem jakim jest wombat. Nasze torby i worki świetnie nadają się do codziennego użytku. Każda z nich wykonana jest z innego materiału i starannie zdobiona naszym logo, co wskazuje na oryginalność naszego produktu oraz na to, że każdy może znaleźć coś dla siebie co sprawia, że produkt kierujemy praktycznie do każdej grupy wiekowej – mówi Jagoda Żmudzka z miniprzedsiębiorstwa.

10% zysku na rzecz gatunków zagrożonych

Inspiracją do nadania przedsiębiorstwu nazwy był wombat – zwierzę, które jest zagrożone wyginięciem. Na uwagę zasługuje też fakt, iż 10% zysku ze sprzedaży każdego worka i torby, miniprzedsiębiorstwo przeznacza na wspomaganie organizacji, które chronią zagrożone gatunki zwierząt, głównie wombaty i rysie. W procesie produkcji nie są używane szkodliwe farby – w zamian firma proponuje użycie filcu. Torby i worki są produkowane z surowców wtórnych dostarczanych przez VIVE Textile Recycling, dzięki której pozyskiwane są nie tylko bawełniane materiały, ale również wiedza w zakresie ochrony środowiska, przekazywana przez młodych przedsiębiorców swoim klientom.

Cieszą nas projekty, które przygotowują młodzież do życia w warunkach gospodarki rynkowej oraz umożliwiają młodym ludziom zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Nauka przez działanie jest doskonałym sposobem na pozyskanie praktycznej wiedzy. Z przyjemnością włączyliśmy się w projekt przygotowujący licealistów do wejścia na rynek pracy – mówi Agnieszka Servaas, prezes Zarządu VIVE Management.

Dystrybucja i sprzedaż produktów firmy WOMBAT ma miejsce na terenie szkoły – VI Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego w Kielcach. Docelową grupą odbiorców produktów są uczniowie i pracownicy szkoły oraz osoby, dla których ważna jest ochrona środowiska. Młodzież w ramach kampanii promocyjnej swoich produktów przeprowadziła akcję WOMBAT’S ECO–SHARE, której hasło brzmiało: „Przynieś coś używanego, a my damy Ci rabat na coś zupełnie nowego”. Polegała ona na tym, że uczniowie przynosili używane ubrania, a w zamian otrzymywali kupon rabatowy w wysokości 15% na produkty marki.

VIVE Textile Recycling podkreśla, że w ramach innowacyjnego programu edukacyjnego organizowany jest Ogólnopolski Konkurs na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK. Jego zwycięzca będzie reprezentować Polskę w konkursie europejskim JA Europe Company of the Year Competition. Stąd też firma zachęca by głosować na „WOMBAT”.

Na podstawie informacji nadesłanej przez VIVE Textile Recycling

fot. WOMBAT

reklama

reklama

 

partner merytoryczny