Proekologiczne rozwiązania

Proekologiczne rozwiązania w sieci handlowej

Carrefour, sieć handlowa, pod szyldem której w Polsce działa prawie 900 sklepów, z myślą o ochronie środowiska i ograniczeniu zmian klimatu, podjął wysiłek na rzecz zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery.

Sieć zwraca uwagę, że ważnym projektem realizowanym w tym obszarze jest wdrażanie proekologicznych rozwiązań w sklepach, takich jak przyjazny środowisku system chłodniczy, instalacje geotermalne, czy energooszczędne oświetlenie LED, które działa już w blisko 80% sklepów Carrefour Polska.

Proekologiczne rozwiązania w blisko 80% sklepów Carrefour Polska

Grupa Carrefour informuje, że mając na uwadze ochronę klimatu, podjęła zobowiązanie o ograniczeniu emisji CO2 o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu z rokiem 2010. Aby tego dokonać, sieć planuje ograniczenie zużycia energii o 30% do 2025 r. Osiągnięcie tego celu będzie możliwe, m.in. dzięki zastosowaniu w sklepach proekologicznych rozwiązań.

W blisko 80% super- i hipermarketów tej sieci wymieniono już tradycyjne oświetlenie na lamy LED. Pozwala to w każdym ze sklepów zmniejszyć zużycie energii elektrycznej potrzebnej na oświetlenie o ok. 20-30%. Do końca roku wymiana tradycyjnego oświetlenia na energooszczędne zostanie zrealizowana w kolejnych 29 sklepach – wylicza sieć.

Modernizacji poddawane jest również chłodnictwo. Obecnie w 38 sklepach należących do sieci systemy chłodnicze wykorzystujące freony zastąpiono przyjaznymi dla środowiska instalacjami wykorzystującymi, jako czynnik chłodzący, dwutlenek węgla. Zastosowanie CO2 pozwala uzyskać bardzo niskie temperatury i jest bezpieczne dla ludzi i produktów, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii wykorzystywanej do chłodzenia średnio od 30-40%.

Duży spadek zużycia energii elektrycznej pozwalają osiągnąć również instalacje geotermalne, które działają już w pięciu sklepach Carrefour: w Sosnowcu, Zamościu, Olsztynie, Gdańsku oraz Warszawie. Zastosowanie systemu wykorzystującego temperaturę wód podziemnych do obniżenia lub podwyższenia temperatury powietrza w obiekcie pozwala zoptymalizować zużycie energii nawet o blisko 40%, wskazuje Carrefour Polska.

Ponadto, w ramach wprowadzania rozwiązań przyczyniających się do redukcji konsumpcji energii i emisji CO2, Carrefour Polska modernizuje również systemy wentylacji w swoich sklepach, a na dachach wybranych hipermarketów montuje panele słoneczne.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Carrefour Polska

fot. Carrefour Polska

reklama

 

partner medialny

reklama