produkcji opakowań

Rośnie świadomość dotycząca produkcji opakowań

Przekazane przez Grupę Akomex wyniki badania EKObarometr wskazują, że Polacy wykazują rosnącą świadomość ekologiczną i wyraźnie popierają bardziej zrównoważone praktyki w produkcji opakowań.

Wyniki badania dotyczącego produkcji opakowań

Jak podał Akomex, 65% badanych konsumentów uważa, że opakowania tekturowe wpływają negatywnie na środowisko w mniejszym stopniu, niż te z tworzyw sztucznych. 70% badanych jest zdania, że producenci opakowań z tektury powinni korzystać z surowców pochodzących z recyklingu. 35% konsumentów zwróci również uwagę na problem zbyt dużych opakowań produktu. 68% respondentów spotyka się z sytuacją, w której produkty są pakowane w opakowania znacznie większe, niż jest to konieczne. Bardzo często z taką sytuacją spotyka się 35% badanych.

Jak uważa 40% badanych, tektura jest najbardziej biodegradowalnym materiałem. Z kolei 62% badanych podkreśliło potrzebę edukacji konsumentów na temat wpływu tektury na środowisko.

Wyniki badań opinii publicznej wyraźnie potwierdzają rosnącą świadomość ekologiczną wśród konsumentów oraz ich pozytywne nastawienie do opakowań z tektury, jako bardziej ekologicznej alternatywy dla tworzyw sztucznych. Znaczna część respondentów badania popiera większe wykorzystanie tektury w opakowaniach, co stanowi silne przesłanie dla naszej branży, by intensyfikować działania promujące takie rozwiązania. Również zjawisko nadmiernego pakowania produktów jest istotne z punktu widzenia marek, a jego rozwiązanie mogłoby przynieść korzyści zarówno środowiskowe jak i ekonomiczne. Istotne jest również, że znaczny odsetek konsumentów (70%) oczekuje od wytwórców producentów i producentów opakowań korzystania z surowców pochodzących z recyklingu, co podkreśla konieczność wzmocnienie zrównoważonych praktyk produkcyjnych. Dlatego celem producentów musi być dostarczanie opakowań, które są funkcjonalne, ekologiczne i dostosowane do rzeczywistych oczekiwań konsumentów. Jako odpowiedzialny producent, musimy kontynuować nasze starania w rozwijaniu innowacyjnych rozwiązań oraz transparentnej komunikacji dotyczącej wpływu opakowań na środowisko – powiedział Grzegorz Łajca, prezes Akomex.

Jak uważa Akomex, oczekiwania osób badanych odzwierciedlają potrzebę bardziej otwartego dialogu pomiędzy producentami opakowań a konsumentami na temat minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Partner Portalu

reklama

Partner Portalu

 

partner merytoryczny