Sieć Carrefour Polska poinformowała, że z myślą o środowisku zoptymalizowała transport, przez co jej ciężarówki jeżdżą mniej.
Sieć wdrożyła Transport Management System (TMS), zmniejszyła liczbę pustych przejazdów ciężarówek i zoptymalizowała ich załadunek. Dzięki tym rozwiązaniom w skali ostatniego roku samochody firmy przejechały 2 mln km mniej.
Jak zaznacza Carrefour Polska, wprowadzone zmiany są elementem realizacji globalnego zobowiązania sieci na rzecz klimatu.
Optymalizacja transportu narzędziem ograniczania emisji
Grupa Carrefour wyznaczyła sobie cel ograniczenia emisji CO2 o 40% do 2025 r. oraz o 70% do 2050 r., w porównaniu z poziomem z 2010 r. Aby tego dokonać, firma m.in. postanowiła zredukować o 30% emisję dwutlenku węgla związaną z transportem.
Zmniejszenie wpływu na środowisko w tym obszarze wymagało kompleksowych rozwiązań – przekonuje Grupa. W tym celu Carrefour wdrożył TMS, czyli wielomodułowe narzędzie umożliwiające optymalizację całego procesu transportu od dostawcy do sklepu oraz komunikowanie się ze sobą wszystkich elementów łańcucha dostaw. Usprawnienia wynikające z wprowadzenia TMS pozwoliły zmniejszyć wskaźnik liczby przejechanych kilometrów na paletę (km/box). W pierwszym kwartale 2018 r. wskaźnik ten zredukowano o blisko 12% w krajowej dystrybucji w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 r. W skali roku oznacza to przejechanie 2 mln km mniej – wylicza sieć.
Równocześnie firma zaznacza, że zmodyfikowała także załadunek ciężarówek. Dzięki maksymalizacji wysokości nośników, sieci udało się zwiększyć wypełnienie naczep i tym samym zmniejszyć liczbę przejechanych kilometrów.
W działania firmy w obszarze przewozu towarów aktywnie zaangażowani są również dostawcy – podkreśla Carrefour Polska. By zoptymalizować transport, który odbywa się przede wszystkim w jedną stronę (z magazynu do sklepów) i ograniczyć powroty pustych ciężarówek, Carrefour nawiązał współpracę z topowymi dostawcami oferując im swoje usługi transportowe. Backhauling, który jest rozwijany przez Carrefour Polska od kilku lat, pozwolił zredukować puste przejazdy na trasie sklep – magazyn o 25-35%.
Na podstawie media.carrefour.pl
rys. Carrefour Polska