najem samochodów elektrycznych

Najem samochodów elektrycznych

Poczta Polska (PP) poinformowała, że ruszył przetarg na najem 20 elektrycznych samochodów dostawczych. Mają się one charakteryzować ładownością do 800 kg i dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 tony.

Według założeń pierwsza grupa elektryków dołączy do pocztowej floty pojazdów we wrześniu br.

Ruszył przetarg na najem samochodów elektrycznych

Jak podaje PP, elektryczne auta trafią do Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Wszystkie mają być wyposażone w systemy szybkiego ładowania. Poczta skorzysta z 36-miesięcznego najmu wraz z serwisem pojazdów.

Pełny pakiet ubezpieczenia pojazdów w zakresie OC i AC, wraz z ochroną NNW zapewni Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.

Poczta podkreśla, że chce być firmą, która troszczy się o ograniczenie zanieczyszczenia powietrza. Pozyskanie elektrycznych aut to dla PP nie tylko oszczędności w eksploatacji, ale przede wszystkim działania na rzecz czystego powietrza w miastach.

Decyzja PP o stopniowej wymianie floty na elektryczną wpisuje się w przygotowany przez Ministerstwo Energii „Plan rozwoju elektromobilności w Polsce”, który jest częścią „Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”. Program ma na celu popularyzację elektromobilności i paliw alternatywnych w Polsce – tłumaczy PP.

Spółka od 2018 r. przeprowadza największe w Polsce testy aut elektrycznych, dostępnych na krajowym rynku. W kwietniu ub. roku wzięło w nich udział siedem marek aut o ładowności do 800 kg: Renault Kangoo Z.E., Zeppelin Goupil G4, Goupil G5,  Melex 381, 382, 391, Peugeot Partner Electric, Citroen Berlingo Electric, Nissan e-NV200, KOMEL – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Kierowcy Poczty Polskiej przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne (przyśpieszenie, prędkość i hamowanie), komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Oprócz aut przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania.

Obecnie – do połowy maja – trwają kolejne testy samochodów elektrycznych do 3.5 tony, tym razem o ładowności powyżej 800 kg. Bierze w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E., (wyjechał na polskie drogi w styczniu 2019 r.), Volkswagen e-Crafter (od czwartego kwartału 2018 r.), Maxus-Hitachi (od września 2018) oraz Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r.).

Na podstawie informacji nadesłanej przez PP

fot. Poczta Polska

Partner Portalu

Partner Portalu

reklama

 

partner merytoryczny