Marnowanie żywności – sieć handlowa mówi „stop”

Co roku na świecie marnowany jest ponad miliard ton jedzenia, z czego 5 mln ton wyrzucają Polacy. W ten sposób 30% produkowanej na świecie żywności ląduje w koszach, podczas gdy 868 mln ludzi cierpi z powodu głodu. Carrefour Polska we współpracy z organizacjami pożytku publicznego – w tym z Caritas – uratował w samym 2022 r. ponad 450 ton żywności. Jej łączna wartość to prawie 6,5 mln zł. Marnowanie żywności to coś, z czym sieć handlowa walczy od wielu lat. Z tego powodu angażuje się w różne akcje przeciwko marnowaniu żywności, w tym we współpracę z aplikacją „Too Good To Go” – poinformowała sieć.

Marnowanie żywności a zmiany klimatyczne

Jak oznajmiła firma, wyrzucone jedzenie to jedna z przyczyn zmian klimatycznych na świecie. Każda tona żywności na składowiska odpadów emituje do atmosfery 4,2 tony CO2, a tych dziennie trafia tam ponad 3,5 mln. Co zrobić, aby zatrzymać ten problem i pomóc naszej planecie? – spytała sieć. Firma, wraz z organizacjami pożytku publicznego, w tym Caritas, odpowiada: ratuj, nie marnuj! Poprzez zaangażowanie w akcje proekologiczne i prośrodowiskowe sieć przekazuje żywność w ramach programu „Spiżarnia Caritas”. Współpracuje także z firmą Too Good To Go. Wraz z nią codziennie ratuje tysiące paczek pełnych pełnowartościowego jedzenia.

Sieć, w samym 2022 r. przekazała organizacjom pożytku publicznego ponad 470 ton pełnowartościowych artykułów spożywczych. Jak wynika z najnowszych danych, od stycznia do sierpnia 2023 r. sieć zdążyła przekazać organizacjom już blisko 325 ton o łącznej wartości ponad 5 mln zł.

– Jako globalna sieć handlowa doskonale zdajemy sobie sprawę z problemu marnowania żywności. Od blisko 25 lat podejmujemy na świecie zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne inicjatywy, które mają na celu ograniczenie skali wyrzucania jedzenia i edukowanie społeczeństwa w tym zakresie. Krótka data przydatności nie powinna być wyrokiem dla wciąż smacznych i świeżych produktów. Współpraca z zewnętrznymi firmami pozwala nam docierać do jeszcze większej liczby osób w potrzebie. Wszystko zaczyna i kończy się u nas w domach. Każde nasze działanie jako konsumenta ma znaczenie. To krok w kierunku zielonej planety – podkreślił Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

Wspólnie przeciwko marnowaniu żywności

Od trzech lat sieć sprzedaje pełnowartościowe produkty spożywcze, z krótkim terminem przydatności, w promocyjnych cenach, w ramach tzw. paczek niespodzianek. Największą popularnością cieszą się „paczki MIX”, w których znajduje się m.in. nabiał, np. jogurty, kefiry czy maślanki. W tych paczkach znaleźć można także dania garmażeryjne lub gotowe surówki. Od początku współpracy Carrefour wraz z Too Good To Go, sprzedał ponad 860 tys. paczek niespodzianek. Każda uratowana paczka niespodzianka pozwala uniknąć emisji 2,5 kg CO2 do atmosfery – oznajmiła sieć handlowa.

Na podstawie: media.carrefour.pl

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Portalu

reklama

reklama

reklama

Partner Portalu

 

partner merytoryczny