jak postępować z odpadami

Jak postępować z odpadami? Sieć handlowa będzie edukować konsumentów

Carrefour Polska poinformował, że przystąpił do Koalicji 5 Frakcji, czyli inicjatywy, której organizatorami są CSR Consulting oraz Eneris Ochrona Środowiska. Koalicja edukuje konsumentów, jak prawidłowo postępować z odpadami komunalnymi i wprowadza jednolity system piktogramów, pomagający w odpowiedniej ich segregacji.

Uroczyste przystąpienie nowych członków do Koalicji 5 Frakcji odbyło się 15 stycznia w Warszawie. Do inicjatywy dołączyło osiem organizacji, wśród których są przedstawiciele świata biznesu i organizacje pozarządowe. W imieniu Carrefour deklarację partnerstwa podpisała Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju.

Carrefour będzie edukować konsumentów jak postępować z odpadami

Koalicja to międzysektorowa inicjatywa kilkunastu firm i instytucji dostrzegających lukę w zakresie edukacji i narzędzi realizacji celów środowiskowych w Polsce. Jej celem jest pomoc konsumentom poprzez upowszechnianie wiedzy i praktyk z zakresu segregacji, odzysku i recyklingu odpadów – tłumaczy Carrefour.

W Carrefour od wielu lat realizujemy program „STOP Marnotrawstwu”, którego celem jest przeciwdziałanie wszelkim formom marnotrawstwa na każdym szczeblu funkcjonowania firmy. To jeden z filarów naszej polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie. Ponadto, poszanowanie środowiska naturalnego to ważne wyzwanie, które aktywnie podejmujemy w ramach naszej strategii transformacji żywieniowej i dlatego chętnie przystąpiliśmy do Koalicji 5 Frakcji. Jako jej członek, chcemy włączyć się w edukację konsumentów nt. prawidłowej segregacji odpadów zgodnej z pięciofrakcyjnym systemem segregacji, między innymi poprzez działania w naszych sklepach – mówi dyrektor Kowalska.

Carrefour Polska zaznacza, że w ramach programu „STOP Marnotrawstwu”, sieć podejmuje szereg inicjatyw, dzięki którym udaje się zmniejszać ilość odpadów. By ograniczyć marnowanie produktów, które nie mogą zostać sprzedane, ale w pełni nadają się do spożycia, sklepy sieci w całej Polsce przekazują artykuły spożywcze do Banków Żywności i innych organizacji, które wspierają potrzebujących.

Z kolei innym działaniem proekologicznym jest gospodarowanie odpadami „bio”. Polega ono na przekazywaniu odpadów organicznych do lokalnych kompostowni, gdzie pozyskuje się z nich kompost stosowany do rekultywacji terenów zdegradowanych i do celów rolniczych lub wytwarza się paliwa alternatywne.

Z myślą o ograniczeniu wykorzystania plastiku, sieć handlowa podjęła również globalne zobowiązanie, że od 2025 r. wszystkie produkty marki własnej Carrefour umieszczane będą w opakowaniach nadających się do ponownego użytku, recyklingu lub kompostowania.

Ponadto, każdy sklep sieci prowadzi kompleksową segregację, m.in. makulatury, tworzyw sztucznych, olejów odpadowych, produktów pochodzenia zwierzęcego nienadających się do spożycia, baterii przenośnych, elektroodpadów i zużytych świetlówek.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Carrefour Polska

fot. Carrefour Polska

partner portalu

partner portalu

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner medialny

partner medialny

reklama