rezygnuje ze zbiorczych opakowań foliowych

Firma rezygnuje ze zbiorczych opakowań foliowych na puszki

Coca-Cola informuje, że jako pierwszy producent napojów bezalkoholowych, rezygnuje w Europie ze zbiorczych opakowań foliowych na puszki.

Koncern zaznacza, że nowa technologia do opakowań zbiorczych puszek KeelClip™ zostanie wprowadzona w Irlandii, Holandii i Polsce na początku przyszłego roku. Minimalistyczna, nadająca się do recyklingu papierowa „przykrywka” zastąpi plastikową folię termokurczliwą, a zmiana technologii pakowania puszek – jak wskazuje producent napojów – jest związana z globalną ambicją Coca-Cola określaną mianem: „Świat bez Odpadów”. W jej ramach firma chce zbierać, poddawać recyklingowi i ponownie wykorzystywać wszystkie swoje opakowania.

Dzięki technologii KeelClip™ Coca-Cola rezygnuje ze zbiorczych opakowań foliowych na puszki

Coca-Cola i jej strategiczni partnerzy – rozlewnie Coca-Cola HBC oraz Coca-Cola European Partners – ogłosili wprowadzenie w całej Europie technologii KeelClip™. Jest to minimalistyczne, papierowe rozwiązanie do pakowania zbiorczego puszek. Firma zaznacza, że to pierwsze takie działanie w branży gotowych do spożycia napojów bezalkoholowych (NARTD). Ma ono podkreślać zaangażowanie Coca-Coli w tworzenie pionierskich opakowań zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju w zakresie recyklingu i wspierać globalną ambicję firmy, jaką jest „Świat bez Odpadów”.

Wprowadzenie na rynek papierowego opakowania jest efektem współpracy spółek Coca-Cola z firmą Graphic Packaging International (która jest twórcą technologii KeelClip™). Nowy rodzaj opakowania zbiorczego nie tylko zastępuje folię wykorzystywaną przy puszkach, ale także umożliwia zużycie mniejszej ilości papieru/tektury.

Coca-Cola HBC przestanie używać folii termokurczliwej

W ramach inicjatywy, Coca-Cola HBC przestanie używać folii termokurczliwej do wszystkich opakowań zbiorczych puszek na wszystkich rynkach Unii Europejskiej do końca 2021 r. W nową technologię KeelClip™ firma zainwestuje łącznie 15 mln euro. Coca-Cola HBC rozpocznie jej wprowadzanie na rynek na początku przyszłego roku od Irlandii i Polski, a następnie, w dalszej części 2020 r., proces ten zostanie wdrożony w Austrii, Włoszech, Szwajcarii i Rumunii. Technologia KeelClip™ zostanie wprowadzona na wszystkich rynkach Coca-Cola HBC w Unii Europejskiej do końca 2021 r. Pozwoli ona rocznie zaoszczędzić 2 tys. ton plastiku i 3 tys. ton CO2. Technologia KeelClip™ będzie stosowana we wszystkich opakowaniach zawierających do ośmiu puszek, w wielopaki obejmujące więcej puszek, będą pakowane w kartonowe pudła.

Ograniczą zużycie pierwotnego plastiku o ponad 11 tys. ton rocznie

Dodatkowo firma informuje, że w październiku br. rozlewnia Coca-Cola European Partners zobowiązała się do usunięcia ze swojego portfolio wszystkich niepotrzebnych lub trudnych w recyklingu tworzyw sztucznych, co rocznie pozwoli ograniczyć zużycie pierwotnego plastiku o ponad 11 tys. ton w krajach, w których rozlewnia prowadzi działalność. Firma wprowadzi KeelClip™ na początku przyszłego roku w Holandii, a następnie na kolejnych rynkach. W tym celu zainwestuje 14 mln euro, by w swojej fabryce w Dongen w Holandii zainstalować nową linię puszek i maszynę do pakowania z użyciem technologii KeelClip™.

„KeelClip™ to nasza najnowsza inwestycja w innowacyjne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju opakowania. W tym roku wprowadziliśmy cztery marki wody w butelkach PET pochodzących w 100 proc. z recyklingu, zwiększamy też użycie PET z recyklingu w produkcji i ograniczamy wagę coraz większej liczby opakowań produktów z naszego portfolio. Wprowadzenie technologii KeelClip™ to kolejny dowód na nasze zaangażowanie w tworzenie „Świata bez Odpadów” – powiedział Marcel Martin, Group Supply Chain Director w Coca-Cola HBC.

Innowacja dla zrównoważonych opakowań

Innowacja to kluczowa zasada, którą kierujemy się podczas pracy nad zrównoważonymi opakowaniami. Papierowe, w całości nadające się do recyklingu opakowania KeelClip™ składają się z górnej warstwy, w której mocowane są puszki oraz środkowej, kartonowej części, w konstrukcji przypominającej stępkę (ang. keel) wykorzystywaną w budowie statków, która stabilizuje opakowanie. Zastosowanie tej technologii to kolejny przykład naszego zaangażowania w usuwanie wszystkich niepotrzebnych i trudnych w recyklingu tworzyw sztucznych jednorazowego użytku z naszych produktów – dodał Joe Franses, Vice President, Sustainability w Coca-Cola European Partners.

KeelClip™ sprawdza się w wielopakach o różnych średnicach i wysokościach. Oznacza to, że możemy zapewnić bezpieczne i efektywne pakowanie bez potrzeby używania wtórnego plastiku. Kiedy firmy takie jak Coca-Cola HBC i Coca-Cola European Partners inwestują w tego typu technologie, możemy zmienić sposób pakowania towarów i wyznaczyć w branży kierunek dalszego wprowadzania zmian – mówi Steve Gould, new product development and marketing director, beverage division w Graphic Packaging International w Europie.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Coca-Cola

fot. Coca-Cola

 

partner medialny