Neutralna pod względem śladu węglowego

Firma neutralna pod względem śladu węglowego

Platforma modowo-lifestyle’owa Zalando poinformowała, że zobowiązuje się, począwszy od 30 października br., do zachowania neutralności węglowej we własnych operacjach oraz wszystkich dostawach i zwrotach. Firma ma być neutralna pod względem śladu węglowego.

Platforma modowa chce być neutralna pod względem śladu węglowego

Proces ten ma objąć wewnętrznie obsługiwane obiekty, transport paczek, a także opakowania. Zobowiązanie Zalando jest częścią nowej strategii zrównoważonego rozwoju pod hasłem „do.MORE”, której głównym celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę. W ten sposób platforma zamierza wypełnić cele paryskiej umowy klimatycznej w zakresie własnych operacji przed wyznaczonym terminem. W 2019 r. firma przestawiła się w ponad 90% na energię ze źródeł odnawialnych (OZE) we wszystkich swoich lokalizacjach. Emisje dwutlenku węgla, które nie zostaną wyeliminowane dzięki usprawnieniom z zakresu OZE czy proekologicznych opcji dostaw, będą podlegały kompensacji począwszy od 2019 r.

Według zapewnień firmy, do 2023 r. Zalando będzie projektować swoje opakowania w taki sposób, aby zminimalizować ilość odpadów, w szczególności eliminując tworzywa sztuczne jednorazowego użytku. Zalando podkreśla, że już teraz pudełka produkowane są w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu, torby wysyłkowe w 80% z recyklingowanych tworzyw sztucznych, a opakowania na produkty kosmetyczne będą się składać w 100% z papieru pochodzącego z odzysku.

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju marki ZIGN

Również marka własna Zalando – ZIGN, do wiosny/lata 2020 r. ma w pełni zaangażować się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, stając się flagową „zieloną” marką firmy. Asortyment marki został rozszerzony z obuwia i akcesoriów także do produktów odzieżowych. Wszystkie artykuły z kolekcji wiosna/lato 2020 będą opatrzone flagą zrównoważonego rozwoju na platformie Zalando.pl. Zalando oznacza tym symbolem produkty, które spełniają jeden z prośrodowiskowych standardów firmy. Standardy te pokrywają normy społeczne, środowiskowe i dotyczące ochrony zwierząt.

Branża mody stoi obecnie przed złożonymi wyzwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, a my byliśmy w przeszłości częścią tego problemu. Teraz naszym celem jest przysłużenie się rozwiązaniu. Widzimy wyraźny związek między działaniem w sposób zrównoważony, a dalszym sukcesem biznesowym. Tylko ci, którzy włączą zrównoważony rozwój do swojej strategii, pozostaną istotni dla klientów i zbudują źródło przewagi konkurencyjnej w przyszłości – twierdzi Rubin Ritter, Co-CEO Zalando.

Neutralna pod względem śladu węglowego, czyli z ograniczonym oddziaływaniem na środowisko

Firma zobowiązuje się do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko, poprawy samopoczucia konsumentów oraz do podejmowania bardziej przemyślanych wyborów. Do 2023 r. Zalando chce wprowadzić zasady powtórnego obiegu i wydłużyć tym samym żywotność co najmniej 50 mln produktów. W 2019 r. firma przewiduje, że dzięki platformie odsprzedaży Zalando Wardrobe uda się przedłużyć żywotność blisko miliona artykułów.

Ułatwiamy klientom robienie zakupów w sposób bardziej zrównoważony, współpracujemy z całą branżą, aby kształtować spójną, dobrze prosperującą przyszłość na rynku mody. W ten sposób robimy więcej, by cała branża mogła przysłużyć się dobru ludzi i planety – dodaje Kate Heiny, director corporate responsibility & sustainability at Zalando.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Zalando

fot. Zalando

 

partner medialny