Seryjną produkcję elektrycznego samochodu

Fabryka rozpoczęła seryjną produkcję elektrycznego samochodu

Zbudowana kosztem ponad 4 mld zł fabryka Volkswagena we Wrześni rozpoczęła seryjną produkcję elektrycznego samochodu marki Crafter. Po blisko dwóch latach współpracy z zakładem w Hanowerze wrzesiński zakład przejmuje kompletną produkcję e-Craftera.

Zakład we Wrześni jest jedną z najnowocześniejszych fabryk motoryzacyjnych na świecie. Od 2016 roku, czyli od uruchomienia tego zakładu konsekwentnie rozwijamy nasze kompetencje i poszerzamy portfolio produkowanych tutaj samochodów. Zarówno sam zakład we Wrześni, jak i uruchomienie produkcji każdego kolejnego wariantu Craftera są ważnymi kamieniami milowymi dla Volkswagen Poznań i Marki Volkswagen Samochody Dostawcze – powiedział Dietmar Mnich, prezes Zarządu Volkswagen Poznań.

Seryjną produkcję elektrycznego samochodu dostawczego rozpoczął zakład we Wrześni

Z perspektywy naszej fabryki decyzja ta jest niewątpliwym sukcesem i mobilizuje do dalszej pracy. Wiosną zeszłego roku z naszych linii produkcyjnych zjechały pierwsze samochody MAN eTGE. Na potrzeby tego rozruchu dostosowaliśmy linie produkcyjne, zapewniliśmy także fachowe szkolenia podnoszące kwalifikacje naszych pracowników. Ten test jakości zdaliśmy na piątkę. Dzisiaj fabryka we Wrześni dostaje kolejne zadanie. Posiadamy niezbędną wiedzę i technologię by budować więcej aut elektrycznych. Dodatkowo cieszy nas fakt, że prognozy na ten rok wyglądają obiecująco, a udział samochodów elektrycznych wzrośnie do 2000 samochodów rocznie – tak decyzję o produkcji elektrycznego Craftera we Wrześni skomentowała Stefanie Hegels, nowa dyrektor tego zakładu.

e-Crafter do logistyki miejskiej

Producent pojazdów podkreśla, że elektryczność, w dziedzinie motoryzacji, staje się kluczem do przyszłości. Volkswagen Samochody Dostawcze intensywnie rozwija tę technologię, dostarczając na rynek w pełni elektryczne samochody dostawcze, takie jak e-Crafter. Zasięg, pojemność baterii, czy walory środowiskowe predestynują to auto do pracy w mieście, do tzw. dostaw ostatniej mili w obrębie miejskich organizmów – podkreśla producent i dodaje, że jest to samochód bezemisyjny, który nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a jego elektryczny napęd nie emituje hałasu typowego dla samochodów spalinowych. – Co ważne, Volkswagen e-Crafter w centrum dużego miasta korzystać może ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Może np. bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki. Kierowca może być wtedy pewien, że dowiezie zamówione towary czy przesyłki na miejsce bez opóźnień. Może także parkować za darmo w miejskich strefach płatnego parkowania. Inwestujemy nie tylko w samochody i infrastrukturę ładowania, ale także w biznes naszych klientów, oferując im audyt sieci energetycznych czy pakiet rozwiązań finansowych umożliwiających zakup lub użytkowanie elektrycznego samochodu dostawczego – dodaje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.

Seryjną produkcję elektrycznego samochodu wsparły dodatkowe szkolenia dla załogi

Produkcja samochodów elektrycznych wymaga posiadania niezbędnych kompetencji oraz wymaganych polskim prawem uprawnień elektrycznych do pracy na obwodach elektrycznych o napięciu nie wyższym niż 1kV – zwraca uwagę producent samochodów i zaznacza, że w ciągu minionych trzech lat spółka zrealizowała ponad 2000 szkoleń przygotowujących załogę do pracy i obsługi pojazdów elektrycznych o łącznej wartości blisko 400 tys. zł.

Szkolenia dla pracowników produkcyjnych realizowane są w Centrum Szkoleniowym Volkswagen Poznań w Swarzędzu, gdzie pod okiem wykwalifikowanych trenerów i przy wykorzystaniu zestawów testowych oraz aut elektrycznych pracownicy zdobywają podstawową wiedzę na temat obsługi i pracy z pojazdami elektrycznymi.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Volkswagen Poznań

fot. Volkswagen Poznań

reklama

 

partner merytoryczny