Elektromobilność

Elektromobilność – list intencyjny

Firma Energa informuje, że zacieśnia współpracę ze spółką powołaną do produkcji polskiego samochodu elektrycznego.

Obie firmy podpisały list intencyjny w sprawie realizacji wspólnej wizji tworzenia warunków dla rozwoju systemu elektromobilności w Polsce.

Elektromobilność – list intencyjny pomiędzy Energą a ElectroMobility Poland

Energa wspiera działalność ElectroMobility Poland szczególnie w tak kluczowym elemencie łańcucha wartości jakim jest dostarczenie dla użytkownika końcowego samochodu elektrycznego. Upowszechnienie na polskim rynku samochodu elektrycznego znacząco przyspieszy budowę popytu na nowe usługi w obszarze elektromobilności, które już dziś oferuje Grupa ENERGA. Jesteśmy zainteresowani przeprowadzeniem pilotaży, w ramach których przekażemy ElectroMobility Poland informację dotycząca funkcjonowania systemów i terminali ładowania z wyprodukowanym samochodem elektrycznym – mówi Daniel Obajtek, prezes Energa.

Punkt ładowania samochodów elektrycznych

Jak podaje Energa, obie firmy widzą możliwość osiągnięcia synergii między projektem realizowanym przez ElectroMobility Poland (EMP), a działaniami prowadzonymi w obszarze elektromobilności przez Energę. Współpraca ta może przynieść korzyści Enerdze, jako akcjonariuszowi EMP.
Grupa ENERGA również sama stara się kreować rodzimy rynek elektromobilności, który postrzega jako istotny obszar przyszłej działalności biznesowej. Ściślejsza współpraca z EMP oraz możliwość prowadzenia pilotaży z użyciem powstających aut elektrycznych, pozwoli gdańskiej firmie lepiej przygotować modele biznesowe na rozwijającym się rynku elektromobilności. Do tej pory Grupa Energa wybudowała w Trójmieście publicznie dostępną sieć ładowania składającą się z siedmiu terminali w popularnych lokalizacjach. Firma przeprowadziła również własne badania behawioralne, którymi objęto 600 użytkowników. W jej dorobku na tym polu jest również wdrożenie systemów do zarządzania infrastrukturą ładowania i wynajmu pojazdów (pierwszy w Polsce carsharing aut elektrycznych).

Na podstawie informacji nadesłanej przez Energę

fot. Energa

reklama

 

partner medialny

reklama