Firma BMW Group poinformowała, że rozpoczął się pierwszy cykl edukacyjnych warsztatów pt. „Przyszłość mobilności z BMW”. Są one organizowane wspólnie przez BMW Group oraz Goethe-Institut w Warszawie. Jak zaznacza BMW, spotkania adresowane są do klas ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych w całej Polsce, których uczniowie uczęszczają na lekcje języka niemieckiego, a tematem przewodnim zajęć jest elektromobilność oraz zrównoważony rozwój. Dzięki tej akcji, oba podmioty chcą zainicjować szerszy program edukacji młodzieży i zwrócić jej uwagę na tematy istotne dla środowiska przyrodniczego.
Elektromobilność i zrównoważony rozwój na warsztatach z ekspertami
Podczas kilkugodzinnych warsztatów eksperci przybliżają uczniom temat zrównoważonej mobilności, niskoemisyjnych technologii czy elektromobilności. Ważnym elementem jest także edukacja na temat odpowiedzialnego zachowania na drogach oraz zasad zrównoważonego rozwoju. Uczniowie mają możliwość zapoznania się z tą tematyką w praktyce, na przykładzie, auta elektrycznego, jakim jest model BMW i3, w którym zastosowano m.in. materiały z recyklingu. Jednocześnie uczniowie zapoznają się z przydatnym w tym zakresie słownictwem języka niemieckiego.
– Jednym z filarów globalnej strategii CSR realizowanej przez BMW Group jest edukacja młodych ludzi w zakresie zrównoważonej mobilności. Ma ona wpływ nie tylko na działalność koncernów samochodowych, ale także na przyszłość każdego z nas. Poprzez warsztaty chcemy wzbudzić w młodzieży zainteresowanie tą tematyką oraz budować świadome postawy – mówi Katarzyna Gospodarek, BMW Group.
W ramach projektu BMW Group zapewnia współorganizatorom wsparcie doradcze i materiały eksperckie na temat elektromobilności, które zostały wykorzystane do przygotowania zestawów edukacyjnych dla szkół. Do współpracy przy warsztatach zostali także zaproszeni lokalni dealerzy BMW. W wybranych szkołach eksperci zaprezentują model BMW i3, dzięki czemu uczniowie będą mogli bliżej przyjrzeć się cechom i funkcjom samochodu elektrycznego.
Elektromobilność i zrównoważony rozwój a także popularyzacja niemieckiego
– Celem warsztatów jest wspieranie szkół w działaniach na rzecz nauczania i popularyzacji języka niemieckiego. Dzięki współpracy z BMW Group w ramach ścieżki tematycznej „Mobilität”, mamy szansę skorzystać z wiedzy eksperckiej naszego partnera i wprowadzić do zajęć aktualny temat najnowszych trendów w obszarze mobilności – komentuje Karin Ende, dyrektor Działu Językowego Goethe-Institut w Warszawie.
W ramach projektu w szkołach w całej Polsce odbędzie się blisko 60 warsztatów. Dodatkowo, dla młodzieży uczestniczącej w spotkaniach przygotowano konkurs na najlepszy materiał wideo promujący elektromobilność. Główną nagrodą w konkursie będzie dwudniowy wyjazd do siedziby BMW Group w Monachium dla pięciorga uczniów oraz ich opiekuna.
Na podstawie www.press.bmwgroup.com
fot. BMW Group